پیش بینی کاهش دمای هوا، بارش برف و باران با احتمال آبگرفتگی معابر در  ...

پیش بینی کاهش دمای هوا، بارش برف و باران با احتمال آبگرفتگی معابر در ...

پیش بینی کاهش دمای هوا، بارش برف و باران با احتمال آبگرفتگی معابر در استان

اداره کل هواشناسی برای اغلب نقاط استان از جمله شهرستان مشهد، کاهش دمای هوا همراه با بارش برف و باران و برای نواحی جنوبی احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان آب و سیلاب را پیش بینی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، بر اساس اطلاعات اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، طبق آخرین خروجی نقشه ها و مدل های پیش‌بینی از امروز سه شنبه استان تحت تاثیر سامانه بارش زا قرار خواهد گرفت که انتظار می رود افزایش ابرناکی، گاهی افزایش سرعت وزش باد و به تدریج بارندگی ها از سمت نواحی جنوبی و غربی استان آغاز شود، که به طور متناوب تا اواخر وقت روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
ضمن اینکه از امروز تا روز پنجشنبه به تدریج دما در سطح استان از جمله شهرستان مشهد کاهش خواهد یافت.
با توجه به حجم بارش ها احتمال آبگرفتگی در بخش هایی از نیمه جنوبی و برخی از نقاط غربی استان در فاصله زمانی سه‌شنبه شب 26 آذر تا ظهر چهارشنبه 27 آذر پیش بینی می شود، همچنین در این مدت شاهد بارش برف و باران در نواحی سردسیر و محورهای کوهستانی با احتمال کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید همچنین لغزندگی محورها خواهیم بود.
با توجه به رگباری بودن بارش‌ها در سطح استان، احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب و سیلاب به ویژه برای نیمه جنوبی و برخی از نواحی غربی همچنین بارش برف و باران در نواحی سردسیر و کوهستانی دوراز انتظار نخواهد بود، لذا توصیه می شود تمهیدات لازم و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها مورد توجه قرارگیرد.
همچنین آسمان امروز سه شنبه شهرستان مشهد، نیمه ابری تا ابری در بعدازظهر رگبار باران و افزایش سرعت وزش باد در ارتفاعات بارش برف و باران اواخر وقت مه آلود پیش بینی می شود،دمای هوای مشهد درگرمترین زمان 11 درجه سانتیگراد که در سردترین زمان به 2 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات