۴۷ کیلومتر مسیر دوچرخه در معابر سطح شهر قزوین احداث شده است

۴۷ کیلومتر مسیر دوچرخه در معابر سطح شهر قزوین احداث شده است

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جهانگیری گفت: چنین برنامه های دوچرخه سواری به مناسبت های مختلف در طول سال برگزار می شود و تجربه ثابت کرده این اقدامات در ترغیب شهروندان به دوچرخه سواری در معابر سطح شهر نقش خوبی ایفا می کند.

جهانگیری عنوان کرد: براساس طرح جامع ترافیک تاکنون ۴۷ کیلومتر مسیر دوچرخه در معابر سطح احداث شده و هر یک از این مسیرها با استفاده از تجهیزات ترافیکی مختلف از جمله استوانه ایمنی، خط کشی و جداکننده فلزی ایمن سازی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به نصب جداکننده فلزی در حدود ۵.۵ کیلومتر از مسیرهای دوچرخه سطح شهر تصریح کرد: ایمن سازی مسیرهای دوچرخه موجب شده شهروندان علاقه‌مند به دوچرخه سواری در سطح شهر با اطمینان خاطر بیشتری به دوچرخه سواری روی آورند.

جهانگیری گفت: همچنین حدود ۸۰۰ ایستگاه دوچرخه در اماکن عمومی و مدارس شهر نصب کردیم که دوچرخه سواران می توانند دوچرخه های خود را با اطمینان خاطر در این ایستگاه ها پارک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار کارهای عمرانی سعی کردیم با اجرای برنامه های فرهنگی مختلف شهروندان را به استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری تشویق کنیم که تاکنون در این زمینه به پیشرفت های قابل توجهی دست یافتیم.

گفتنی است در این برنامه از دوچرخه سواران قزوینی که در ایام اربعین در کربلا رکاب زدند با حضور فرخزاد معاون عمرانی استانداری، آصفی مدیرعامل هلال احمر استان و مجابی رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین تقدیر شد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات