در صد و دومین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:  انتشار آیین نامه ساخت و ساز در سایت شفافیت شهرداری/اختصاص 52 میلیارد تومان به آسفالت معابر عمومی/ تصویب 884 میلیارد...

در صد و دومین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد: انتشار آیین نامه ساخت و ساز در سایت شفافیت شهرداری/اختصاص 52 میلیارد تومان به آسفالت معابر عمومی/ تصویب 884 میلیارد...

در صد و دومین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

انتشار آیین نامه ساخت و ساز در سایت شفافیت شهرداری/اختصاص 52 میلیارد تومان به آسفالت معابر عمومی/ تصویب 884 میلیارد تومان بودجه

صد و دومین نشست عمومی عصر دوشنبه با حضور اعضای شورا، شهردار و اهالی رسانه در محل خانه شهر تشکیل شد.

محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تشکر از حضور اعضای شورا، شهردار، مدیران و کارشناسان شهرداری در جلسات کارشناسی متمم بودجه کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا گفت: در این جلسات که به مدت دو هفته ادامه یافت اصلاحیه و متمم بودجه تهیه شد؛ همچنین فرصت های سرمایه گذاری در شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

محمد فرشاد ضمن تقدیر از خبرنگارانی که اخبار شورا و شهرداری را پیگیری می کنند افزود: حساسیت کار خبرنگاری بر هیچ کس پوشیده نیست اما قلم چه روی کاغذ چه در فضای مجازی حرمت دارد و این حرمت باید بیش از هرکس توسط اهالی قلم حفظ شود.

وی با اشاره به مطالبی که در رسانه های مجازی مطرح شده اظهار داشت: برخی وقت ها دامن زدن به مسائلی که نه خبرند و نه مصوبه و نه حتی تصمیم، باعث تشویش اذهان عمومی و پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه می شود.

فرشاد با بیان این که پیشنهاداتی از سوی شورای شهر و گاهی نیز از طرف شهرداری مطرح می شود گفت: پرداختن به مطالب و مصاحبه های اعضای شورا با زبان استهزاء اخلاقی نیست؛ این پراکنده گویی ها برای شهر و شهرداری دلسوزانه به نظر نمی رسد.

به گفته رییس شورای شهر، پرداخت حقوق کارکنان در بخش هزینه های جاری در چارچوب قانون و در اولویت کاری شورا و شهردار بوده است.

وی همچنین با اشاره به هزینه های عمرانی مصوب در بودجه شهرداری افزود: طبق همین توافقات و مصوبات، 52 میلیارد تومان نیز از سوی شهرداری برای عملیات آسفالت معابر عمومی پیشنهاد شده که مورد تصویب شورا قرار گرفته است.

فرشاد با بیان این که شورای پنجم هیچ پروژه غیرهم سطحی را تصویب نکرده است گفت: اما شهرداری برای مطالعه و اجرای رینگ کامل پیرامون شهر اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان را پیشنهاد داد که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

رییس شورای شهر با اشاره به اختصاص مبلغ 3 میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری برای اجرای طرح موقت هم سطح سازی شرف آباد خاطرنشان کرد: اگر مطالعات این طرح کامل شده باشد پروژه غیرهم سطح شرف آباد به طور موقت و به صورت هم سطح اجرا شود.

وی همچنین از اختصاص اعتبار به پروژه های آرامستان، شبکه آب خام، جمع آوری آب های سطحی،... در بودجه سال آینده شهرداری خبر داد.

در ادامه علی اکبر مشرفی در نطق پیش از دستور با اشاره به طرح درآمدهای پایدار با قید دو فوریت در مجلس گفت: طرح تقسیم مالیات بر ارزش افزوده درآمدی پایدار برای شهرداری ها است.

وی پیشنهاد داد: از طریق نمایندگان کرمان در مجلس و وزارت کشور سهم چهار درصدی شهرداری ها پیگیری شود.

منصور ایرانمنش نیز با تقدیر از شهرداری کرمان در برگزاری اولین همایش استارت آپ ویکند در حوزه خدمات شهری و شهر هوشمند گفت: این اتفاق مورد استقبال جوانان فعال و علاقمند حوزه IT قرار گرفت و ایده های بسیار خوبی مطرح شد.

وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری مستمر این همایش زمینه بیشتری برای حضور جوانان و دانشجویان سراسر کشور فراهم کند.

ایرانمنش همچنین خط کشی معابر در محل تردد دانش آموزان را خواستار شد و افزود: گودبرداری های سطح شهر بدون حصارکشی برای شهروندان مخاطراتی را ایجاد کرده و ضرورت دارد پل عابرپیاده ای روبری شهرک صنعتی که محل تردد دانش آموزان است احداث شود.

این عضو شورا در ادامه اظهار داشت: اخیرا تخلیه نخاله های ساختمانی در محلی بین چهارراه بازرگانی و الله آباد سیما و منظر شهر کرمان را با تهدید روبرو کرده است.

سپس رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست با اشاره به طرح موضوع کشتارگاه قدیمی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی علوم پزشکی گفت: این کشتارگاه بسیار قدیمی بوده و فاقد موارد لازم از نظر بهداشتی و فضای فیزیکی است.

علی خدادادی با بیان این که کشتارگاه صنعتی 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: این کشتارگاه مجهز نیز به دلیل عدم همکاری نهادهای ذیربط در اختصاص برق و خط تلفن تعیین تکلیف نشده و به بهره برداری نرسیده است.

وی با اشاره به تعارض تشویق بخش خصوصی و ایجاد مشکلات و موانع بر سر راه سرمایه گذاری تصریح کرد: شورای شهر نماینده مردم و مسئول سلامت آن ها است.

خدادادی همچنین بر ضرورت جمع آوری محل عرضه پرندگان و حیوانات دیگر در انتهای خیابان سرباز تاکید کرد و افزود: این موضوع از نظر بهداشتی سلامت شهروندان را به خطر انداخته و باعث شیوع بیماری می شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست با اشاره به وضعیت آرامستان جدید گفت: اعضای شورای شهر هیچ تاکیدی بر جابجایی آرامستان جدید ندارد اما پیشنهاد می کند شهرداری نقاط دیگری در شهر را بررسی کند تا در صورت لزوم تکلیف این مهم هرچه سریع تر روشن شود.

وی با بیان این که شورا، سیاست های کلان شهر را به طور تخصصی و بر اساس مطالعات کارشناسی تعیین می کند افزود: اجازه نمی دهیم دیگران در تصمیمات و مصوبات شورا دخالت کرده و مسائل شهری را به این شورا تحمیل کنند.

در ادامه رییس کمیسیون معماری و شهرسازی ضمن گرامیداشت روز ملی پژوهش اظهار امیدواری کرد: تمامی کارها و فعالیت ها حاصل از تحقیق و پژوهش بوده و برنامه ریزی و اجرا شوند.

رامین ارجمندکرمانی با اشاره به طرح بسته تشویقی سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ شهری در صحن علنی شورا گفت: موارد پیشنهادی از سوی شهرداری در جلسات فوق العاده کمیسیون شهرسازی شورا ارائه و بررسی شد.

وی از تصویب آیین نامه 7 بندی در این کمیسیون خبر داد و خاطرنشان کرد: این آیین نامه در راستای رونق ساخت و ساز و جذب بیشتر سرمایه گذار در این زمینه تدوین و تصویب شد.

ارجمندکرمانی حمایت از فضاهای آموزشی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی را از موارد مهم در بسته های تشویقی عنوان و تاکید کرد: شورای شهر در نظر دارد در کنار توسعه اقتصادی، به احداث فضاهای فرهنگی و تفریحی به ویژه برای کودکان نیز توجه کند.

وی همچنین از تشویق سرمایه گذاران به احداث پارکینگ مازاد در اماکن تجاری خبر داد و افزود: متراژهای فضای تفریحی کودکان نیز در لیست تخفیف این بسته قرار می گیرند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان این که نمی شود خروجی ثابتی برای جذب سرمایه گذاری تعریف کرد گفت: بندهای آیین نامه و درصد تخفیف در بسته های تشویقی بر اساس نوع ملک و درخواست مالک برای کاربری تعیین می شود.

رامین ارجمندکرمانی همچنین با اشاره به این که در سال گذشته یک میلیارد تومان برای مرمت خانه شهر مصوب شد گفت: متاسفانه در این رابطه اقدامی صورت نگرفته و ضرورت دارد در اصلاحیه بودجه مبلغی اختصاص یافته و در بودجه سال آینده نیز برای تکمیل آن اعتباری پیش بینی شود.

سیدمحمدرضا میرحسینی هدف از ارائه این بسته را تشویق سرمایه گذاران به اجرای طرح خاص عنوان و تاکید کرد: در این آیین نامه تجاری سازی در عمق مد نظر قرار گرفته تا توسعه تنها نبشِ معابر اتفاق نیفتد.

علی اکبر مشرفی نیز با بیان این که برخی مناطق شهر برای سرمایه گذاری جاذبه دارند اظهار امیدواری کرد: تخفیف های جامعی برای کلیه شهروندان در نظر گرفته شود و توسعه متوازن در این لایحه مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای شهر از انتشار آیین نامه ساخت و ساز در سایت شفافیت شهرداری خبر داد و گفت: این مصوبه مهم تا چند روز آینده از این طریق به اطلاع عموم خواهد رسید.

در ادامه رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار از اصلاح قرارداد فیمابین شهرداری و شرکت کرمان پتک خبر داد و گفت: این شرکت بر اساس قراردادهای قبلی بیش از یک میلیارد تومان در قالب پروانه از شهرداری طلب دارد.

حسین چناریان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در این کمیسیون افزود: اعضا به این جمع بندی رسیدند مطالبات این پیمانکار بر اساس سوابق موجود و در قالب پروانه به همان تاریخ واگذار شود.

وی منابع مالی یک سازمان را یکی از ارکان مهم بعد از سرمایه انسانی دانست و گفت: شورای پنجم بیش از دوسال است تلاش می کند در جلساتی تخصصی و با استفاده از نظرات کارشناسی، ساختارها و شیوه بودجه بندی را اصلاح کند.

چناریان ضمن تقدیر از حضور مسئولانه اعضای شورا و کارشناسان شهرداری در جلسات متعدد کمیسیون برنامه و بودجه شورا اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی و همکاری شهرداری و نگاه مردم مدار اعضای شورا به سمتی برویم که تغییرات اساسی بر مبنای قانونی و کارشناسی پیش رفته و لوایح و درآمدهای پایدار به توسعه و رشد شهر کرمان برسند.

وی با بیان این که نگاه شورای پنجم در سال اول توقفی و در سال دوم ساختاری بود گفت: در سال های گذشته بودجه فقط 80 درصد هزینه های شهرداری را پاسخگو بود اما درآمدهای شهرداری در شش ماهه اول سال جاری 98 درصد رشد کرده است.

چناریان نظارت و مدیریت بر افزایش درآمد را دیدگاه خاص شورای شهر عنوان و تصریح کرد: مبلغ برآوردشده افزایش درآمد شهرداری در سال جاری با آخرین اصلاحات انجام شده 336 میلیارد و 462 میلیون و 160 هزار تومان بوده که بخشی از آن محقق شده است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار افزود: در نتیجه، بودجه 545 میلیارد تومانی سال جاری با تصویب این اصلاحیه و متمم بودجه به مبلغ 884 میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی با اشاره به اختصاص 84 میلیارد تومان بودجه به هزینه های بخش جاری گفت: این مبلغ بر اساس بخش نامه های دولتی و تعهدات قانونی شهرداری به کارمندان و کارگران و همچنین افزایش سایر هزینه های جاری اختصاص می یابد.

چناریان با بیان این که 252 میلیارد تومان نیز در بخش تملک دارایی و اعتبارات عمرانی مصوب شده افزود: با تاکید اعضای شورا اولویت های تعیین تکلیف آرامستان جدید، تملک کامل املاک مجاور تقاطع های غیرهم سطح، مطالعه رینگ دور شهر کرمان، اجرای کامل پروژه آب های سطحی، مطالعه شهرسازی با تاکید بر بافت تاریخی، آسفالت معابر عمومی و همچنین اعتبارات فرهنگی برای شهرداری در این حوزه تعریف شده است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف مطالبات 36 پیمانکار فاقد قرارداد گفت: مقرر شد شهرداری با حضور اعضای مسئول در آن زمان صورت وضعیت این پیمانکاران را مشخص کرده و صحت گزارش آن را به شورا ارائه دهد تا پرداخت مطالبات آن ها در مصوبات شورا قرار گیرد.

چناریان از انجام وضعیت 13 پیمانکار در مرحله اول خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد لیست کامل پیمانکاران بر اساس همین فرایند تعیین شده و در نشستی با حضور مسئولان وقت و بازدید میدانی پروژه ها به هیئت انطباق فرمانداری گزارش شده و تلکیف این مطالبات در کمیسیون برنامه و بودجه شورا مشخص و میزان پرداخت ها مصوب شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار پروژه سه راهی شرف آباد را جزو مطالبات مردم کرمان عنوان و تصریح کرد: این تقاطع غیرهم سطح در کارگروه های ترافیک به دلیل محدودیت منابع مالی به هم سطح تغییر کرد و مقرر شد بعد از مطالعه رینگ کامل شهر از سوی شهرداری و بر اساس طرح جامع ترافیک کار اساسی و اجرای کامل پروژه انجام شود.

فتح الله مویدی نیز با اشاره به دو موضوع مشکلات اقتصادی مردم و فروش زمین های شهر گفت: در این جلسه اعلام می کنم بخش زیادی از این بودجه محقق نمی شود.

وی احداث 4 پارکینگ طبقاتی در بودجه سال 97 را یادآور شد و افزود: طبق قانون می بایست هزینه ساخت پارکینگ در حسابی جداگانه تعیین شود که هنوز هیچ پارکینگی ساخته نشده است.

فرشاد اما با اشاره به تعهد فروش زمین در قرارداد شهرداری با خاتم اظهار داشت: بر اساس این قرارداد، بایستی معادل 50 درصد صورت وضعیت های تایید شده، زمین با قیمت کارشناسی  روز در اختیار قرارگاه مذکور قرار گیرد در نتیجه مبلغی که به عنوان فروش زمین در متمم بودجه دیده شده عمدتا بهای زمین هایی است که در چارچوب این قراردادها در اختیار قرارگاه قرار می گیرد که از یک طرف بایستی مبلغ آن در بخش درآمدی ثبت و معادل آن نیز به هزینه گرفته شود.

وی همچنین از بررسی احداث پارکینگ در چهارراه طهماسب آباد، ساخت پارکینگ طبقاتی در مجاور ساختمان شهرداری مرکز و ایجاد پارکینگ در مجاورت شهرداری منطقه سه خبر داد و افزود: بر اساس تصمیم شورا و شهرداری، شورای شهر تا مرمت ساختمان خانه شهر به ساختمان سابق شهرداری مرکز نقل مکان می کند.

به گفته وی ساختمان شورای شهر کرمان بایستی در میدان شورا و در مجاورت استانداری و شهرداری قرار بگیرد و ساختمان خانه شهر مرمت شده و به کاربری اصلی خود بازگردد.

فرشاد در پایان اظهار داشت: شورا و شهرداری منطقه سه در رابطه با استفاده موقت از ساختمان سابق شهرداری مرکز در تقابل یکدیگر قرار ندارند و همانگونه که بیان شد پارکینگ در مجاورت شهرداری منطقه سه در دست بررسی است و به زودی تامین می شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرمان

    منبع خبر

    شورای شهر کرمان

    شورای شهر کرمان یک شورای شهر در شهر کرمان می باشد

      نظرات