80 مجتمع آبرسانی روستایی در کردستان تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می‌شود

80 مجتمع آبرسانی روستایی در کردستان تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به 44 روستای استان کردستان طی سخنانی فعالیت در روستاها را یکی از صفحات زرین کارنامه جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه دولت تدبیر و امید دانست و افزود: تا پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید حدود 900 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور به شبکه‌های آب شرب سالم و پایدار دسترسی داشتند.
وزیر نیرو ادامه داد: در 6 سال اخیر با توجه جدی دولت، حمایت مجلس و اجازات مقام معظم رهبری در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها شاهد تحول بسیار مناسبی در این بخش بوده‌ایم.
وی یادآور شد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون 10 هزار و 400 روستا با جمعیتی بالغ بر 6 میلیون و 850 هزار نفر از شبکه آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند و بر اساس برنامه هر هفته نیز به 30 روستای کشور آبرسانی خواهد شد تا در پایان دولت دوازدهم این رقم به حدود 10 میلیون نفر برسد.
وزیر نیرو با اشاره به افتتاح پنج مجتمع آبرسانی روستایی کردستان همزمان با سفر مدیران ارشد بخش آب وزارت نیرو به این استان، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال جمعیتی بالغ بر 18 هزار نفر را از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهد کرد.
اردکانیان تاکید کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان دولت دوازدهم 80 مجتمع آبرسانی روستایی جدید نیز به بهره‌برداری خواهد رسید تا جمعیتی بالغ بر 41 هزار نفر از هموطنان روستایی استان از شبکه آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات