افزایش 200 درصدی تخصیص آب برای اراضی کشاورزی استان کردستان/ احداث 318 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در دولت تدبیر و امید

افزایش 200 درصدی تخصیص آب برای اراضی کشاورزی استان کردستان/ احداث 318 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در دولت تدبیر و امید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح ایستگاه پمپاژ اصلی سامانه انتقال سد آزاد و تامین آب چهار هزار و 300 هکتار اراضی کشاورزی با بیان این مطلب افزود: تا سال 57 جمعا 553 هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی در کشور وجود داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تا پیش از شروع به کار دولت تدبیر و امید حدود یک میلیون و 571 هزار هکتار دیگر نیز به این رقم اضافه شد.
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید این مسیر تداوم داشته و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در این دولت بیش از 318 هزار هکتار دیگر به جمع شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور افزوده خواهد شد.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اقدامات وزارت نیروی دولت تدبیر و امید به منظور احداث شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی موجب ایجاد 125 هزار شغل مستقیم پایدار در کشور شده است، گفت: با توجه به برنامه‌ای که همکاران ما در وزارت جهاد کشاورزی و دیگر بخش‌های دولت برای توسعه کشت گلخانه‌ای دارند، اگر بتوانیم 10 درصد از این سطح را زیر کشت گلخانه‌ای بیاوریم، اشتغال مستقیم در این بخش به 365 هزار نفر خواهد رسید که عمده این اشتغال‌زایی مربوط به مناطق مرزی و محروم خواهد بود.
اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه چرخ‌های توسعه و عمران کشور در عرصه آب و برق در حال چرخش است، گفت: با وجود تمام سختی‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که درصدد کاهش تاب‌آوری جامعه است، برنامه‌های عمرانی در حال اجراست.
وی افزود: طراحی و تحمیل تحریم‌ها با هدف‌گذاری‌های مشخص برای رسیدن به نتایج در بازه‌های زمانی معین صورت گرفته و ما با هوشیاری می‌توانیم از این بازه زمانی عبور کنیم.
وزیر نیرو با بیان اینکه ما از جنگ استقبال نکردیم اما تحمیل آن موجب به‌پا خاستن ظرفیت خود اتکایی کشور شد، ادامه داد: دستاوردهای امروز در عرصه‌های مختلف از جمله دفاعی، صحنه‌های مختلف اجرایی و عرصه‌های علم و فناوری برگرفته از همان دوران سخت است.
اردکانیان اظهار کرد: ما به استقبال تحریم‌ها هم نرفتیم بلکه بر ما تحمیل شد. ملت ایران این هوشمندی را دارد که از این شرایط تحریم هم دستاورد بزرگی برای امروز و فردای خود رقم بزند که این دستاورد می‌تواند در عرصه فعالیت‌های عمرانی، توسعه‌ای و خوداتکایی بیشتر کشور باشد.
وی افزود: امروز ۹۵ درصد تجهیزات در صنعت برق به اتکای تولید داخل است، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و دستگاه‌های سیاست‌گذار درحال تلاش هستند تا میزان درصد تولید داخل ارتقا یابد، اما دستاوردهای اخلاقی و رفتاری برای ما و نسل آینده کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وزیر نیرو ارتقای تاب‌آوری در جامعه را تاثیرگذار دانست و گفت: به‌کارگیری سیاست‌های دوراندیشانه برای داشتن جامعه‌ای تاب‌آورتر، ملت را به‌گونه‌ای مقاوم کرده که تحریم بر آن اثرگذار نخواهد بود.


لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات