توصيه هاي رييس سازمان محيط زيست به پژوهشگران محيط زيست: نتايج تحقيقات تان را به پيكره محيط زيست كشور برسانيد

توصيه هاي رييس سازمان محيط زيست به پژوهشگران محيط زيست: نتايج تحقيقات تان را به پيكره محيط زيست كشور برسانيد

جشنواره تقدير از پژوهشگران برتر سازمان حفاظت محيط زيست در محل سالن سرو سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد .

به گزارش «پارما» از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، در ابتداي اين نشست، جليل بادام فيروز، رييس پژوهشكده محيط زيست، گزارشي از فرآيند برگزاري اين جشنواره ارائه كرد و گفت: در اين جشنواره سه پژوهشگر به عنوان "پژوهشگر برتر" و سه نفر ديگر به عنوان «پژوهشگر شايسته تقدير» معرفي مي شوند .
در ادامه، اسكندر اميدي نيا ، سرپرست معاونت آموزش و مشاركت هاي مردمي سازمان، با ذكر اين نكته كه رويكرد پژوهش در سازمان رويكرد پژوهش اثر بخش است، گفت: در سال 98 با توجه به پتانسيل سازمان، 80 پروژه در حال اجرا وجود دارد .

او با اشاره به اهميت پژوهش گفت: اگر قرار باشد ريسك تصميمات را كم كنيم بايد حتما از پژوهش كمك بگيريم، مهم اين است كه در ساختار توسعه پايدار، ما جريان ساز پژوهش باشيم .

در ادامه، دكتر عيسي كلانتري، معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست، ضمن تبريك هفته پژوهش تصريح كرد: به علت وجود نيروي انساني كم در پژوهشكده و همچنين پژوهشگر محيط زيست در كشور بهترين كار، ترويج پژوهش هاي گذشته است .

او در ادامه توضيح داد: شايد در حوزه محيط طبيعي، نياز به تحقيق داشته باشيم اما در حوزه محيط زيست انساني نيازي به اين كار نيست، زيرا دنيا اين كار را انجام داده است. متاسفانه منابع مالي ما محدود است و تخصيص بهينه منابع را در اين تحقيقات بايد به حداكثر برسانيم .

كلانتري با تشريح وظيفه پژوهشكده محيط زيست بيان كرد: بايد مهم ترين وظيفه پژوهشكده محيط زيست اين باشد كه تحقيقات را به پيكره محيط زيست كشور برساند، در شرايطي كه محدوديت مالي و انساني وجود دارد بايد از اين منابع محدود حداكثر استفاده را ببرند .

كلانتري در ادامه گفت: زماني بود كه واژه توسعه پايدار هم مورد قبول نبود و به آن غربي گفته مي شد اما اكنون بايد چند برابر بيشتر براي توسعه پايدار هزينه كنيم .

او در ادامه با ابراز رضايت از تخصيص منابع براي حل معضلات محيط زيستي، گفت: در بودجه امسال، 100 ميليون دلار به مبارزه با گرد و غبار، 150 ميليون دلار به معضل پسماند و 1 ميليارد دلار كاهش آلودگي نفتي اختصاص داده شده است .


كلانتري در بخش ديگري از صحبت‌هايش به معضل بوي نامطبوع تهران اشاره كرد و با انتقاد گفت: مديري كه نمي داند و تصميمي مي گيرد 10 برابر هزينه بيشتري بايد صرف كند يا هرگز درست نمي شود، نتيجه آن مي شود كه بوي نا مطبوع تهران،  وقتي در تهران جريان باد از جنوب به شمال مي شود، بوي نامطبوع تهران را در بر مي گيرد، اين بوي نامطبوع، بوي زباله و گوگرد است. جالب است كه همه آن را انكار مي كنند؛ زيرا كسي بودجه كافي براي جابجايي آراد كوه و حل معضل بو را ندارد. امروز آلودگي هاي نفتي بيشتر به دليل عدم كيفيت لوله ها است و نشت نفت از لوله ها باعث شده 50درصد مرجان هاي خليج فارس سفيد شوند و از بين بروند .

رييس سازمان حفاظت محيط زيست در پايان با تاكيد بر ضرورت مساله آموزش گفت : آموزش محيط زيست يك مساله دائمي است، از نظر من هر كارشناس در سال حداقل بايد چهار هفته آموزش ببيند و مهندسي كه محيط زيست را نياموخته باشد، مانند كودكي است كه تربيت ندارد .


لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات