عملیات حوزه بندی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰ کلید خورد

عملیات حوزه بندی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰ کلید خورد

www.BanaNews.irمدیرکل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران گفت: دوره آموزش حوزه بندی سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ توسط دفتر نقشه و اطلاعات مکانی از ۱۹تیرماه امسال به مدت سه روز برگزار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی مرکز آمار ایران ،'محمدرضا یکانی' افزود: این دوره با شرکت ۶۳ نفر از مسئولان و کارشناسان نقشه دفاتر آمار و اطلاعات استانداری های سراسر کشور در محل مرکز آمار ایران برگزار شد.

یکانی اظهار داشت: حوزه بندی شامل تعیین محدوده کار مامور سرشماری (حوزه) ،کارشناس گروه( گروه) و کارشناس مسئول فنی و اجرایی (منطقه) بر روی نقشه های آماری است.

وی ادامه داد: این نقشه ها در فواصل سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ بروز رسانی شده است و پس از اتمام عملیات حوزه بندی در استان ها که با نظارت دفتر نقشه و اطلاعاتی مکانی مرکز آمار ایران انجام می شود.تعداد دقیق نیروی انسانی سازمان اجرایی سرشماری مشخص خواهد شد.

یادآوری می شود، طبق برآوردهای اولیه حدود ۵۴هزار حوزه سرشماری پیش بینی شده است که برای نخستین بار اجرای عملیات حوزه بندی به شکل مکانیزه و به کمک نرم افزاری که باعث تسریع و تدقیق در کار می شود در سه نسخه شهری، آبادی بلوکه و روستایی انجام خواهد شد.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم تا بیست و دوم آبانماه سال جاری در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

 

 

    نظرات