عبداللهی: شهرداری باید تاوان اقدامات دوره‌های گذشته را بدهد/ باید در شورای پنجم همدلی وجود داشته باشد

عبداللهی: شهرداری باید تاوان اقدامات دوره‌های گذشته را بدهد/ باید در شورای پنجم همدلی وجود داشته باشد

در شصت و دومین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا؛
عبداللهی: شهرداری باید تاوان اقدامات دوره‌های گذشته را بدهد/ باید در شورای پنجم همدلی وجود داشته باشد
عبداللهی: شهرداری باید تاوان اقدامات دوره‌های گذشته را بدهد/ باید در شورای پنجم همدلی وجود داشته باشد
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، سه‌شنبه 26 آذر جلسه کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون با دستورات:
- ارائه گزارش مدیریت سازمان حمل‌ونقل و مسافر در خصوص برون‌سپاری اتوبوس‌های مسافربری
- ارائه گزارش معاونت محترم حمل‌ونقل و امور زیربنایی در خصوص خط ویژه خیابان امام و شریعتی
برگزار شد.
حامد عبداللهی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه مشاوران درزمینهٔ برون‌سپاری اتوبوس‌های مسافربری چندین سال کار کرده‌اند اظهار کرد: درزمینهٔ پروژه خط ویژه خیابان امام (ره) و شریعتی نیز باید مطالعات لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه در شورای پنجم چیزی را درو کرده ایم که محصول شورای چهارم است افزود: اکثر حجم بدهی‌های امروز در شورای چهارم صورت گرفت که الآن مشکلات اش برای ما مانده است.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه نظارت در شورای چهارم بسیار ضعیف بود بیان کرد: هنوز بدهی‌های شورای چهارم از آن زمان وجود دارد زیرا کلنگ زنی زباله‌سوز را کسی دیگر انجام داد الآن پیگیری‌ها برای شهردار مانده است و تبلیغ پیاده راه نیز کسی دیگر کرد و الآن حل مشکلات اش برای ما است.
عبداللهی با بیان اینکه شهرداری باید تاوان اقدامات سال‌ها و دوره‌های گذشته را بدهد تصریح کرد: تمرکز شهردار را برخی از حاشیه‌ها گرفته است و برای حل این مشکل باید در شورای پنجم همدلی وجود داشته باشد.
وی با تأکید بر اهمیت رضایت و امنیت جانی شهروندان افزود: متأسفانه نصب نرده‌های خط ویژه خیابان امام خمینی (ره) باعث نارضایتی شهروندان، اهالی و کسبه منطقه بود و سبب بروز چندین حادثه در این محدوده نیز شد.
حامد عبدالهی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم با شیوه‌ای جدید مشکل خط ویژه خیابان امام (ره) را برطرف کنیم گفت: موضوع حذف کردن خط ویژه نیست و تنها هدف اصلاح مشکلات در این پروژه است.
هادی زاده، مدیر ایمنی و ترافیکی شهرداری رشت نیز در این نشست با بیان اینکه ما سه خط ویژه اتوبوس را باید در رشت اجرا کنیم اظهار کرد: خط ویژه خیابان سعدی، خیابان شریعتی و خیابان امام (ره) باید اجرایی شود.
وی با بیان اینکه مسیر خط وِیژه امام (ره)، دکتر حشمت تا توشیبا به دلایل مختلف جمع‌آوری شد افزود: در این پروژه شورای ترافیک استان ورود کرد و نرده‌های خط ویژه جمع‌آوری شد.
مدیر ایمنی و ترافیکی شهرداری رشت با اشاره به اینکه خط ویژه شریعتی و امام (ره) را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا کمترین آسیب را داشته باشیم تصریح کرد: ادامه مسیر خط ویژه از توشیبا تا میدان گیل را مدنظر داریم.
پورفخریان، مشاور کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه در فاز اول این پروژه باید نقشه‌های اجرایی با برآورد دقیق بررسی شوند اظهار کرد: تجلی و نقطه عطف خدمات شهری در شهرهای پیشرفته دنیا مسائل حمل‌ونقل است.
وی با اشاره به اینکه بازگشایی معابر جدید و تقاطع‌های غیر هم‌سطح و پروژه‌های بزرگ در شهر رشت ماهیت حمل‌ونقل دارد خاطرنشان کرد: رسالت شورا نیز در مجموع مسائل حمل‌ونقل است.
مشاور کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: در این جلسه در مورد خط ویژه صحبت می‌شود اما آیا شهر رشت اتوبوس‌های لازم و باکیفیت را در مسیر دارد؟
پورفخریان با بیان اینکه گنجایش مسافر و اتوبوس‌های ما چقدر است تصریح کرد: ما 25 اتوبوس استاندارد نیاز داریم و از روزی که پروژه شروع می‌شود باید اتوبوس به‌اندازه کافی وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه باید اعتمادسازی صورت بگیرد افزود: باید این موضوع بررسی شود که آیا توانایی داشتن این تعداد اتوبوس را داریم.
مشاور کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه سنگ بزرگ نشانه نزدن است گفت: سال 85 وقتی اعلام کردند که مترو در رشت دایر می‌شود من همان زمان گفتم که این کار شدنی نیست و سرانجام هم به نتیجه‌ای نرسید و امروز هم اعتقاددارم که این تراموا در رشت شدنی نیست و ما نباید با رؤیا زندگی کنیم و باید واقعیت‌های جامعه را ببینیم.
پورفخریان با بیان اینکه اگر قرار است این پروژه ضعیف اجرایی شود اجرا نشود بهتر است زیرا نارضایتی به وجود می‌آورد.
فرامرز جمشیدپور، معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت نیز در این نشست با بیان اینکه اگر زمان اجرای تراموا طولانی شود مسیر خط ویژه و مسیر تردد مردم مختل می‌شود اظهار کرد: باید کارهای مطالعاتی به‌خوبی انجام شود و مسیر جایگزین نیز برای پروژه خط ویژه انتخاب شود.
وی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم اتوبوس‌های شهر را به 120 تا برسانیم افزود: برای این کار حداقل به 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که به‌عنوان‌مثال 18 میلیارد تومان در سال برای خود 100 اتوبوس و 8 میلیارد تومان نیز برای تعمیرات آن‌ها نیاز داریم.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری رشت گفت: طرح خط ویژه براساس مصوبه شورای ترافیک استان به مرحله اجرا رسیده پس‌ازاینکه شهردار سابق دستور جمع‌آوری نرده‌های فلزی خط ویژه را دادند از استانداری با این موضوع مخالفت شد.
حجت جذب، عضو کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه بحث برون‌سپاری مدت‌هاست که مغفول مانده است اظهار کرد: تعداد اتوبوس‌هایی که در سطح شهر رشت کار می‌کنند کافی نیست.
وی با بیان اینکه تعداد 35 اتوبوس در مسیر در حال کار است افزود: حدود 80 اتوبوس داریم که آماده کار هستند اما شهرداری مشکلات مالی دارد.
عضو کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: اگر هر 80 تا اتوبوس وارد مدار شوند بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه نیاز دارد که به همین دلیل 45 اتوبوس بلاتکلیف مانده است.
جذب با تأکید بر اینکه توقف بیش‌ازاندازه اتوبوس‌ها در مسیر باعث ناراحتی مردم می‌شود بیان کرد: به همین دلیل استفاده از اتوبوس‌های خط واحد کم شده است و باید برای این مسئله راهکاری اندیشیده شود.
عضو کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: سال گذشته شورا به دلیل تمرکز بر انتخاب شهردار بر روی بودجه زیاد دقت نکرد.
فاطمه شیرزاد، عضو کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه برای شروع احداث تراموا به زیرساخت نیاز است اظهار کرد: در رشت خط ویژه دوچرخه‌سواری ایجادشده اما هنوز تکمیل‌نشده است.
وی با اشاره به اینکه خط ویژه دوچرخه‌سواری از میدان گیل تا مصلا وجود دارد افزود: خط ویژه دوچرخه‌سواری هنوز برای راکب دوچرخه ایمنی لازم را ندارد و حتی پارکینگ ویژه دوچرخه‌سواری و ایستگاه ویژه دوچرخه نیز نداریم.
عضو کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تراموا کلی منابع مالی نیاز دارد گفت: الآن منابع مالی لازم وجود ندارد و شروع کار اجرایی این پروژه نیز شهر را قفل می‌کند بنابراین به‌جای پروژه‌های این‌چنینی، پروژه‌های نیمه‌تمام را تمام کنیم بهتر است.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات