کشتهای زودبازده و کم آب طلب باید مورد توجه قرار گیرد

جلسه میز خدمت با حضور مدیر منابع آب شهرستان های قاینات و زیرکوه و جمعی از کشاورزان روستای شاهرخت از توابع شهرستان زیرکوه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، در این نشست ،"محمدعلی شهابی"مدیر امور منابع آب شهرستان های قاینات و زیرکوه با اشاره به وضعیت منابع آب و میزان کسری مخزن در دشت شاهرخت ،اظهار داشت: برای داشتن آب پایدار در این منطقه باید چاه های غیر مجاز را مسدود و اضافه برداشت ها را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر چاه های فاقد کنتور بیشتر خواهد شد،خاطر نشان ساخت: با نصب کنتورهای هوشمند می توان علاوه بر  مصرف برق، برداشت آب از چاهها را نیز محاسبه و کنترل کرد و از حجم آب تخصیص داده شده در پروانه ، بهترین استفاده را به عمل آورد.

شهابی با بیان اینکه کشتهای زودبازده و کم آب طلب باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: امیدواریم با همکاری جهاد کشاورزی و معرفی کشتهای متناسب با اقلیم منطقه ، تسطیح اراضی و اجرای شبکه های آبیاری نوین ،ضمن افزایش راندمان در بخش کشاورزی ، شاهد بهبود مدیریت منابع آب باشیم.

در ادامه ، بهره برداران به ارائه نقطه نظرات و سوالات خود در خصوص کنتور هوشمند و تمدید پروانه چاهها پرداختند و پاسخ لازم به این سوالات ارائه شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات