مشکلات آب‌گرفتگی در شهرهای خوزستان برطرف شده است/ وضعیت دفع فاضلاب در شهرهای استان عادی است

مشکلات آب‌گرفتگی در شهرهای خوزستان برطرف شده است/ وضعیت دفع فاضلاب در شهرهای استان عادی است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "صادق حقیقی‌پور" در خصوص آخرین وضعیت شهرهای استان در بحث دفع فاضلاب پس از بارندگی شدید باران، اظهار کرد: خوشبختانه در بیشتر شهرستان‌های استان شرایط دفع فاضلاب شرایط نرمال است و فقط در برخی از مناطق شهرستان آبادان و خرمشهر با مشکلات جزیی مواجه هستیم.
وی افزود: در آبادان و خرمشهر حجم بارندگی بسیار زیاد بود، به شکلی که آبادان در روز دوشنبه سومین شهر پر باران دنیا شد و این مسئله باعث شد تا حجم آب‌گرفتگی در این دو شهر بالا باشد که بخشی از این موضوع با توجه به مدت زمان کوتاه و حجم بالای بارش طبیعی بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شد با توجه به چنین بارشی، شاهد حجم بالای آب‌گرفتگی در شهرستان‌ها باشیم، تصریح کرد: خوشبختانه صبح روز گذشته در بازدیدی که از شهرستان آبادان و خرمشهر انجام شد، به‌جز در چند منطقه که همچنان دچار آب‌گرفتگی هستند، دیگر مناطق در آبادان و خرمشهر به وضعیت عادی بازگشته‌اند.
حقیقی‌پور ادامه داد: مناطقی که در آبادان و خرمشهر دچار آب‌گرفتگی بودند، تا امروز مشکل آنها مرتفع خواهد شد و شرایط در آن مناطق نیز به حالت عادی باز می‌گردد تا بیش از این مردم آن مناطق با مشکل آبگرفتگی مواجه نباشند.
وی عنوان کرد: بندر امام، ماهشهر، سوسنگرد، هویزه، بستان، دشت آزادگان و دیگر شهرهایی که روز گذشته بارش‌های شدیدی در آنها رخ داد، هم اکنون مشکلی در زمینه آب‌گرفتگی ندارند و شرایط زندگی در بیشتر شهرستان‌های استان عادی است و مسئله خاصی در این شهرستان‌ها وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: همه ایستگاه‌های دفع فاضلاب و مجاری آنها سالم بوده، با حداکثر ظرفیت در حال کار هستند و مشکلی در بحث دفع فاضلاب وجود ندارد. بحث آب‌گرفتگی که در شهرستان‌ها نیز به‌وجود آمد به‌دلیل حجم بالای بارش بود که اکنون این مسئله نیز برطرف شده و مسئله خاصی در بیشتر شهرستان‌های خوزستان وجود ندارد.
حقیقی‌پور در خصوص وضعیت آب شرب شهرها پس از بارندگی گفت: هیچ مورد قطعی آب شرب در هیچ کدام از شهرستان‌های استان نداشتیم، شرایط تامین آب شرب شهرستان‌های استان مطلوب است و مسئله خاصی در این زمینه وجود ندارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات