اجرای خط انتقال فاضلاب مهدی‌آباد استان البرز آغاز شد

اجرای خط انتقال فاضلاب مهدی‌آباد استان البرز آغاز شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، استاندار البرز در مراسم آغاز اجرای خط انتقال فاضلاب مهدی‌آباد گفت: درحال حاضر سرانه بهره‌مندی مردم استان از خدمات دفع فاضلاب 32 درصد است، تلاش‌های خوبی در خصوص افزایش سرانه برخورداری مردم از شبکه فاضلاب انجام شده، به‌طوری‌که مشاور در تمام شهرهای استان مطالعات فاضلاب را به سرانجام رسانده است.
"عزیزالله شهبازی" با اشاره به اینکه با اجرای خط انتقال فاضلاب مهدی‌آباد در مرحله اول حدود 30 هزار نفر جمعیت منطقه از آن بهره‌مند می‌شوند و در مرحله دوم با احتساب شهر چهارباغ و ملک‌آباد جمعیت زیرپوشش آن به 65 هزار نفر افزایش خواهد یافت، ادامه داد: به‌زودی کارگروه‌هایی را برای تصمیم‌گیری پروژه‌ها و طرح در شورای برنامه‌ریزی استان درخصوص مهدی‌آباد و ملک‌آباد که جمعیت قابل توجهی در آنجا ساکن هستند، تشکیل خواهیم داد.
"غلامرضا رضایی‌فر" مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان البرز هم اظهار داشت: همزمان با بهره‌برداری از طرح خط توزیع آب اصلاحی مسکن مهر ابریشم، عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب در این منطقه آغاز شد.
وی افزود: برهمین اساس اجرای خط انتقال فاضلاب مهدی‌آباد به‌طول 2900 متر با قطر 500 میلی‌متر از جنس پلی‌اتیلن دوجداره با هزینه 20 میلیارد ریال و ایستگاه پمپاژ آن به ظرفیت 13 هزار متر مکعب در شبانه‌روز با اعتبار 30 میلیارد ریال آغاز شد.
مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان البرز ادامه داد: مدت زمان اجرای این خط و ایستگاه پمپاژ هفت ماه خواهد بود و با اتمام آن حدود 30 هزار نفر زیرپوشش شبکه جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری قرار خواهند گرفت.
رضایی‌فر سپس به آغاز بهره‌برداری از خط اصلاحی توزیع آب مسکن مهر ابریشم اشاره کرد و گفت: به‌منظور بهبود روند آبرسانی به ساکنان مسکن مهر ابریشم و تعدیل فشار مناسب در شبکه، 1900 متر خط توزیع اصلی 250 میلی‌متر از جنس چدن داکتیل طی چهار ماه با اعتبار 12 میلیارد ریال اجرا شد و به این ترتیب حدود 5000 خانوار ساکن در این منطقه از نعمت آب با شرایط کمی و کیفی مطلوب برخوردار می‌شوند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات