پایش کانون‌های گرد و غبار موثر بر کشور در حال انجام است

پایش کانون‌های گرد و غبار موثر بر کشور در حال انجام است


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی،علی‌ محمد طهماسبی بیرگانی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه آمادگی مقابله با گرد و غبار استان خراسان رضوی گفت: این طرح مطالعاتی در قالب فعالیت ستادی ملی در حال انجام است و نتایج آن تا پایان تیر ماه ۱۳۹۹ اعلام می شود و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه مدیریت تمامی این کانون‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون کانون‌های متعدد گرد و غبار از کشورهایی مانند ترکمنستان، افغانستان،پاکستان، عربستان، عراق و سوریه، ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: مساله گرد و غبار یکی از مسایل مهم در کشور است که برای مدیریت و کنترل آن با تخصیص بودجه‌های کلان و برنامه ریزی موثر در حال تلاش هستیم.
طهماسبی با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور در بحث گرد و غبار مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد و غبار پیش‌بینی شده که با توجه به اهمیت موضوع، امیدواریم تمام این مبلغ پیشنهادی تصویب و به قانون تبدیل شود.
وی ادامه داد: در راستای نظر مثبت مقام معظم رهبری برای استفاده از صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد و غبار، سال گذشته نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو برای این موضوع تصویب شده بود که البته ۵۰ درصد آن تخصیص یافت و امسال نیز همین مبلغ پیشنهاد شده که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.
دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با اشاره به اینکه بودجه مقابله با گرد و غبار امسال نسبت به سال قبل افزایشی از نظر مبلغ ارزی نداشته است گفت: البته سال گذشته پیشنهاد ما ۱۵۰ میلیون یورو بود که با ۱۰۰ میلیون یورو موافقت شد و  امسال همان ۱۰۰ میلیون یورو را پیشنهاد دادیم.
طهماسبی درباره اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: طی سه سال گذشته یک سری اقدامات در حوزه پیشگیرانه، اصلاحی و احیایی انجام شد و عمده اقدامات موضوعات مربوط به وزارتخانه های  کشاورزی، نیرو و محیط زیست بود و بخش‌هایی نیز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان هواشناسی و زمین شناسی مربوط می‌شد و با توجه به اهمیت و گستردگی موضوع، اقدامات بسیار وسیع و متفاوت بوده است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات