پروژه آزادراهی اصفهان - شیراز یکی از آزادراههای فاخر کشور است

پروژه آزادراهی اصفهان - شیراز یکی از آزادراههای فاخر کشور است

وزیر راه وشهرسازی در بازدید هوایی از پروژه آزاد راهی اصفهان – شیراز؛
پروژه آزادراهی اصفهان - شیراز یکی از آزادراههای فاخر کشور است
این آزاد راه در صورت احداث 130 کیلومتر مسیر را کوتاه می کند که این کوتاه شدن مسافت بر کاهش زمان سفر، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی بسیار موثر است.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، محمداسلامی با اشاره به بازدیدی که به صورت هوایی از پروژه آزادراهی اصفهان به شیراز انجام خواهد داد و در حاشیه برگزاری گرامیداشت هفته حمل ونقل در اصفهان گفت: آزادراه اصفهان - شیراز یکی از آزادراههای فاخر کشور است . آزاد راه اصفهان – شیراز بخشی از پروژه آزادراهی شمال به جنوب کشور است که کنارگذر غرب و شرق اصفهان به آن متصل خواهد شد و به صورت سرمایه گذاری 30 درصد بخش دولتی و 70 درصد بخش خصوصی انجام خواهد شد
این آزاد راه در صورت احداث 130 کیلومتر مسیر را کوتاه می کند که این کوتاه شدن مسافت بر کاهش زمان سفر، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی بسیار موثر است که ما در تلاشیم آن را تا پایان دولت به افتتاح و بهره برداری برسانیم.
وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: تا پایان دولت 580 کیلومتر آزاد راه افتتاح می شود که در همین منطقه اصفهان و همجوار 300 کیلومتر به افتتاح خواهد رسید.
از4000 کیلومتر که در این دولت بزرگراه ایجاد شده تا پایان دولت حدود 1500 کیلومتر دیگر به بزرگ راههای کشور اضافه می شود.
وی در راستای اقدامات انجام شده در جهت محرومیت زدایی افزود: بعد از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی نباید راههای روستایی ما بدون روکش آسفالت باشد. نهضتی به پا شده و 2000 کیلومتر متعهد هستیم که راههای روستایی را آسفالت کنیم و در این راستا 3500 کیلومتر سال آینده آسفالت راه روستایی داریم که این اقدامات پیام مشخصی دارد و آن محدودیت زدایی است.
در توسعه ریلی 1100 کیلومتر خط ریلی در این دولت به افتتاح رسیده و 5 استان به خط آهن وصل شده اند و 1100 کیلومتر دیگر که طولانی ترین راه آهن کشور است از چابهار تا زاهدان تا اواخر 1400 و با عنایات مقام معظم رهبری با سرعت بالاتری به اجرا گذاشته خواهد شد.
وی بیان داشت: سیستم حمل نقل پرسرعت یکی از نمادهای پیشرفت هر کشوری است که در طرح های توسعه ای در زیرساخت های حمل ننقل انجام می شود که قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران نیز از جمله ابر پروژه های مطرح در کشور و استان اصفهان است که با موانعی مواجه بوده که خوشبختانه مجدد فعال شده و امید است تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات