نشست بایدها و نباید صدور پروانه شکار چهارپا

نشست بایدها و نباید صدور پروانه شکار چهارپا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، به منظور تصمیم گیری در مورد موضوع صدور تعداد محدودی مجوز شکار چهارپایان در مناطق تحت مدیریت استانهای متقاضی، نشستی با حضور معاون محیط طبیعی سازمان و جمعی از مدیران کل دفاتر تخصصی، تشکل های زیست محیطی، استادان دانشگاه و کارشناسان برگزار شد. در این نشست، کیومرث کلانتری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان با اشاره به ضرورت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی برای صدور پروانه شکار چهارپا در سال جاری و نقش بسیار مهم استادان دانشگاه، کارشناسان و تشکل های زیست محیطی در این زمینه،گفت: موضوع  صدور مجوز شکار علاوه بر اینکه در شرایطی می تواند به عنوان یک ابزار کارآمد در مدیریت حیات وحش کشور مورد استفاده قرار گیرد، در انتفاع جوامع محلی و رونق طبیعت گردی نیز نقش موثری ایفا می کند. البته هر گونه تصمیم گیری در این خصوص باید با در نظر گرفتن همه جوانب، شنیدن دیدگاه های صاحبنظران و تامل و تفکر لازم به سرانجام برسد. ضمن آنکه، هر گونه تصمیم گیری در این خصوص همانند سایر موارد، موافقان و مخالفانی دارد و نظر همه عزیزان برای ما قابل احترام است.

وی ادامه داد:  تمام تلاش ما بر این است که در چارچوب قوانین و مقررات، عواید حاصل از این اقدام، به جوامع محلی و حفاظت از حیات وحش و زیستگاههای مناطق مورد نظر برگردد و هیچ منفعتی از آن برای سازمان حفاظت محیط زیست نخواهد بود.
این گزارش می افزاید: شهاب الدین منتظمی، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش نیز ضمن ارائه آماری از جمعیت حیات وحش افزود: در سال جاری سعی بر این است که مجوز شکار برای نرهای بالای ۹ سال در مناطق مورد نظر صادر شود.
وی با بیان نقاط قوت و ضعف صدور مجوز شکار، بعنوان یک ابزار مدیریتی در حیات وحش و همچنین اقدامی برای انتفاع جوامع محلی و رویکرد مثبت آن برای ارتقای وضعیت حفاظت از حیات وحش کشور، گفت: هر اقدامی که ممکن است جامعه را حساس کند، باید در موردش شفاف سازی و تنویر افکار عمومی صورت پذیرد.
در ادامه جلسه ضمن تاکید شرکت‌کنندگان، در خصوص توجه ویژه به جوامع محلی، در نهایت مقرر شد با محوریت دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش و براساس درخواست استان های متقاضی، تعدادی مجور شکار چهارپا متناسب با جمعیت حیات وحش صادر شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات