تئاتر نقش بسزایی در بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه دارد

تئاتر نقش بسزایی در بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه دارد

علی جعفری کارشناس و منتقد تئاتر در برنامه رادیویی #صبح_سیلک با بیان اینکه اساسا چرا باید تئاتر ببینیم وقتی سینما با ابعاد ویژه تر و بزرگتر وجود دارد؟ گفت: این واقعیت وجود دارد که سینما به عنوان یک رسانه قدرتمند وسعت مخاطبان زیادی دارد اما در بخش بزرگی از سینما عمق تاثیر گذاری وجود ندارد و در حافظه و خاطره مردم کمرنگ تر باقی می ماند اما تئاتر عمق و فراگیری بیشتری دارد چرا که تئاتر اثریست شفاف و زنده که به صورت حی و حاضر مردم با آن درگیر می شوند و مستقیم روی احساسات مردم تاثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: علمای فرهنگ معتقدند تئاتر نقش بسزایی در بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه دارد و در جوامع پیشرفته از کودکی بچه ها را با تئاتر آشنا می‌کنند شاید آن کودک یک هنرمند نشود اما می تواند یک بیننده خوب اثر هنری باشد که نسبت به جامعه اش آگاهی خواهد داشت.

این منتقد تئاتر تاکید کرد: یکی از بزرگترین امتیازات برگزاری جشنواره هایی به این شکل این است که هنرمندان شهرهای مختلف در کنار هم قرار می‌گیرد و کارهای ‌دیگر را می‌بینند بررسی می‌کنند و در یک فضای رقابتی سالم تبادل نظر می کنند.

جعفری بیان کرد: شهرداری‌ها متولیان و حافظان مستقیم فرهنگ شهر هستند، برگزاری این جشنواره‌ها توسط شهرداری یک نوع حفاظت از فرهنگ است هر چه شهر فرهنگی تر باشد آرام تر و با اصالت تر خواهد بود می توان گفت کاشان تمام این امتیازات را داراست و من خیلی خوشحالم که در این چند روز در هوای کاشان نفس کشیدم و با مردم و هنرمندان فهیم و با عشق این شهر زندگی کردم.

در ادامه این برنامه رادیویی علیرضاجمالی عضو هیات انتخاب آثار جشنواره تئاتر مهر گفت: در این دوره داریم با کیفیت ترین دوره جشنواره را تجربه می‌کنیم.

وی افزود: هنر تئاتر تاثیر گذار ترین هنر است چرا که در لحظه خلق می‌میرد و تاثیر شگرف خود را بر مخاطب می‌گذارد. ◽️عضو هیات انتخاب آثار جشنواره تئاتر مهر ضمن دعوت از شهروندان کاشانی برای شرکت در جشنواره پانزدهم خواستار استقبال هرچه بیشتر مردم از تئاتر شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات