آموزش فرهنگ شهروندی با بهره‌گیری از المان‌های شهری

آموزش فرهنگ شهروندی با بهره‌گیری از المان‌های شهری

آموزش فرهنگ شهروندی با بهره‌گیری از المان‌های شهری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سید محسن حسینی‌پویا در حاشیه بازدید از نمایشگاه ماکت یادمان‌های شهری منتخب در خانه بهار 99 با بیان اینکه نکته قابل توجه امسال، پیش بودن از نظر زمان‌بندی است که نشان از برنامه‌ریزی مناسب حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری و خانه هنرمندان دارد، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که داوری‌های آثار واقع‌بینانه‌تر و نزدیک‌تر به عدالت بوده است.

حسینی‌پویا حرکت به سمت المان‌های دائمی را اقدامی مناسب دانست و گفت: با این نگاه و تاکید شورای شهر مشهد و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، سرمایه‌های شهر و شهروندان بیش از پیش حفظ و صیانت می‌‎شود.

وی سطح آثار منتخب را بسیار قوی ارزیابی کرد و افزود: البته کماکان فرصت برای ارتقاء سطح کیفی وجود دارد و هنرمندان عزیز میتوانند در آثار خود مفاهیم آموزش فرهنگ شهروندی، فرهنگ شهرنشینی و ... را بیشتر مورد توجه قراردهند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با اشاره به رویکرد محیط‌زیستی ماکت های به نمایش درآمده در این نمایشگاه که در مقایسه با سالهای قبل افزایش یافته است، تصریح کرد: در منشور حقوق شهرنشینی و همچنین آموزش فرهنگ شهروندی مفاهیم مختلفی مورد توجه قرار گرفته و شهرداری نیز آنها را در برنامه خود دارد، این مفاهیم می‌توانند در قالب المان خودنمایی کنند تا جنبه آموزشی و ارتباط‌گیری مردم به آنها افزایش یابد.

حسینی‌پویا با بیان اینکه در شهر مشهد نیازمند این هستیم که مردم فضاهایی برای گفتگو و تعامل با یکدیگر داشته باشند، افزود: خوشبختانه المان‌های بسیار خوبی برای این موضوع طراحی شده بود که فضای مناسبی برای نشست و گفتگوهای دوطرفه ایجاد می‌کرد؛ به سمتی در حال حرکت هستیم که این فضاها را در قالب المان به شکلی جذاب فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم این المان‌ها که به زودی شاهد نصب آنها در نقاط مختلف شهر خواهیم بود، منجر به ارتقا فرهنگ شهروندی و افزایش سطح و کیفیت هنر در شهر مشهد و سپس در سایر شهرهای کشور شود؛ البته تحرک خوبی در بین هنرمندان ایجاد شده و امیدواریم سال‌های آینده این روند به مکتبی تبدیل شود که از حیث هنری منشاء ایده‌ها، تفکر و نگاه جدیدی در سطح هنری باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات