انحصار در جشنواره خانه بهار 99 شکسته شده است/  ...

انحصار در جشنواره خانه بهار 99 شکسته شده است/ ...

انحصار در جشنواره خانه بهار 99 شکسته شده است/ عدالت توزیعی، در نصب المان‌ها مدنظر قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در حاشیه بازدید از نمایشگاه ماکت یادمان‌های شهری منتخب در خانه بهار 99 با بیان اینکه سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و خانه هنرمندان، همچون دو سال گذشته، تلاش‌های ارزشمند و چشمگیری برای برپایی سومین جشنواره خانه بهار در سال آینده داشته اند، اظهارکرد: در مقایسه با سال نخست، به لحاظ کمی و کیفی تغییرات جدی در جشنواره شاهد هستیم که مهمترین آن خارج شدن از حالت انحصاری و نظم‌بخشی به این رویداد بوده است.

وی در ادامه گفت: انتشار فراخوان جذب آثار شرایطی را فراهم آورد تا هنرمندان از نقاط مختلف کشور بتوانند با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت کنند و در فضایی سالم به رقابت با یکدیگر بپردازند؛ برهمین اساس امروز شاهد هستیم که ایده هنرمندانی از 36 شهر کشور برگزیده و انتخاب شده است.

حیدری دومین وجه برجسته جشنواره بهار سال 99 را تنوع در مفاهیم طرح‌های برگزیده دانست و افزود: ماکت‌ها دربردارنده مفاهیم و نگاه‎‌های ویژه‌ای همچون زیارت، مفاخر، محیط‌زیست، شادی، نشاط، تعامل و ارتباط و ... هستند که بسیار ارزنده است.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه موضوع زمان‎بندی مناسب، دیگر نقطه قوت در جشنواره خانه بهار 99 است، تصریح کرد: آثار میتوانند در کنار نظرسنجی از شورای اجتماعی و ارزیابی هنرمندان، در معرض دید نخبگان و صاحبنظران و مجموعه‌های توانمند فرهنگی و هنری نیز قرار گیرد چراکه میانگین نظرات مجموعه‌ها به واقعیت و نگاه افکار عمومی نزدیکتر است.

حیدری در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر رعایت عدالت توزیعی در نصب المان‌ها، گفت: المان‌های نوروزی و همچنین المان‌های گل و گیاه باید به شکل متوازن در نقاط مختلف سطح شهر نصب شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در گذشته حوزه‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری به صورت مجزا برای استقبال از بهار فعالیت می‌کردند ولی در جشنواره خانه بهار 99 انسجام بین‌بخشی خوبی را شاهد هستیم و همه در تعامل و همکاری با یکدیگر سعی در اجرای با کیفیت‌تر این رویداد دارند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات