اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار یزد دیدار کردند

اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار در نشست با استاندار یزد به بیان نقطه نظرات و مباحث شهری پرداختند.
استاندار یزد در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار که دوشنبه 25 آذرماه 98 برگزار شد؛ با توجه به سکونت نیمی از جمعیت استان در شهر یزد گفت: جلسات منظم با اعضای شورا و شهردار برای رفع مشکلات مردم برگزار می شود و معاونین در این زمینه همکاری خواهند داشت.
محمدعلی طالبی با اشاره به ستاد راهبردی ثبت جهانی یزد تاکید کرد: احکام اعضای این ستاد ابلاغ خواهد شد و جلسه این ستاد طی هفته آینده برگزار می شود.
استاندار یزد به موضوع عنوان شده در خصوص شورای ترافیک اشاره و ادامه داد: برای حل مشکلات ترافیکی شهر دستگاه های متولی باید دخیل باشند و نقظه نظرات آنها برای اجرای بهترگرفته شود.
طالبی در ادامه با استقبال از خواهرخواندگی های یزد گفت: خواهان افزایش ارتباط با دنیا هستیم و برای راه اندازی پروازهای خارجی و تقویت پروازهای داخلی همه همراه تر باید اقدام کنیم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود ضمن ارائه توضیحاتی از تخصیص اعتبارات بر همگرایی دستگاه ها تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن تشکر از استاندار برای تشکیل این جلسه گفت: برنامه ما جلسات منظم ماهانه با استاندار و معاونین است تا ضمن ارائه گزارش مسائل شهر، در حوزه مدیریت شهری مشکلات احصا و برای حل آنها با همکاری مدیریت استان و دستگاه های متولی اقدام شود.
محسن عباسی عضو شورای اسلامی شهر در این نشست به الزامات جهانی شدن یزد اشاره و عنوان کرد: شهر یزد پس از قرارگیری در فهرست میراث جهانی تعامل با دنیا را باید دنبال کند و در بحث سفرهای خارجی شهردار و اعضای شورا اگر جهانی شدن و تعامل با دنیا را پذیرفتیم باید شرایط و الزامات آن که ارتباط با دیگر کشورهاست  را هم بپذیریم و دیپلماسی شهری به شکل واقعی اتفاق بیفتد و اعضای شورا به عنوان سفیران شهر می توانند فعالیت کنند.
وی در ادامه با تاکید بر رفع مشکلات بافت تاریخی و معضلات آن که همکاری همه دستگاه ها را می طلبد، فاضلاب بافت را و مشکلات دستگاه های خدمات رسان در بافت تاریخی را یادآور شد و گفت جلسات ستاد راهبردی ثبت جهانی با محوریت شما جدی تر دنبال شود تا دستگاه ها سهم خود را به درستی انجام دهند.
حمیدرضا قمی عضو دیگر شورای شهر مدیریت ترافیک سطح شهر را مطرح و تصریح کرد: زیرساخت های ترافیک از سوی شهرداری انجام می شود اما عملا در مدیریت ترافیک شهری شهرداری تاثیرگذار نیست و بعضا در شورای ترافیک یزد شهرداری باید تسلیم اقدامات پلیس راهور باشد.
قمی ادامه داد: ما از سهم قانونی جریمه که باید به خود شهر برای هزینه در زیرساخت ها اختصاص یابد بی بهره هستیم و چند سال است حق شهرداری به درستی داده نشده است.
در ادامه ونوس عامری عضو شورای شهر سرمایه گذاری برای شهر را مطرح کرد و گفت: امنیت برای سرمایه گذار امری ضروری است که سرمایه گذار با آرامش خاطر حضور پیدا کند و با توجه به فضای مسمومی که در فضای مجازی وجود دارد و سرمایه گذار را فراری می دهد نیازمند مدیریت شما در کنترل فضای سرمایه گذاری هستیم.
سپنتا نیکنام عضو دیگر شورای شهر با تاکید بر ظرفیت یزدی های خرج از کشور گفت: باید به ظرفیت زرتشتیان یزدی خارج کشور توجه جدی شود و برای سرمایه گذاری آنها در یزد جاذبه هایی ایجاد کنیم تا سرمایه های خود را به شهر خود بیاورند.
نیکنام در ادامه اظهارداشت: دریاچه پساب پتانسیل خوبی برای گردشگری است و برای استفاده از این فضا شهرداری هم آماده همکاری است.
سیدحسین آزادی نایب رئیس شورای شهر یزد به دیپلماسی شهری و روابط بین الملل اشاره و تصریح کرد: خواهرخواندگی ها به طور جدی در شورا دنبال می شود و ما در آذرماه حضور سه سفیر را به یزد داشتیم که علاقه مند به ارتباط با یزد هستند.
وی ادامه داد: ما در روابط خارجی نیازمند پروازهای خارجی و توجه بیشتر مدیران استان هستیم.
مهدی کاشفی زاده عضو شورای شهر به سهم یزد از اعتبارات ملی اشاره و خواستار توجه مدیران در جذب بودجه ها شد.
الهه جورابی عضو دیگر شورای شهر با اشاره به مشکلات پسماند گفت: پسماند از مشکلات اساسی شهر است و باید آینده نگری داشته باشیم و در این موضوع کانون کارفرمایی آماده همکاری هستند.
وی در ادامه خواستار تعیین تکلیف زمین شهرک ضایعاتی ها شد و با یادآوری مشکلات ایجاد شده از سوی اتباع بر ساماندهی تاکید کرد.
جورابی نارضایتی مردم از نظام مهندسی را مطرح کرد و در پایان سخنان خود خواستار توجه مدیریت استان بر راه اندازی پیست دوچرخه سواری و پارک دوچرخه ها شد.
جمال الدین عزیزی شهردار یزد در این نشست با تشکر از همراهی و حمایت های استاندار گفت: مدیریت یکپارچه شهری همواره مطرح می شود و مدیریت استان در صورت امکان این موضوع را دنبال کنند.
شهردار یزد به درآمد شهرداری از سرانه اشاره و عنوان کرد: طبق آمارهای ارائه شده شهر یزد بعد از شش کلانشهر کشور بیشترین درامد سرانه شهری را دارد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات