بازدید استاندار اردبیل از سد احمدبیگلو در شهرستان مشگین شهر

مهندس اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل روز جمعه بیست و نهم آذرماه به همراه جمعی از مسئولان استان اردبیل از سد مخزنی احمدبیگلو بازدید کرد.

در این بازدید که مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار مشگین شهر و نماینده مردم شریف مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و سایر مدیران استانی استاندار اردبیل را همراهی می کردند، از فرآیند تکمیل سد احمدبیگلو و آماده بودن سد و شبکه آبیاری پایاب آن برای بهره برداری بازدید شد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این بازدید با اشاره به آماده بودن سد و شبکه احمدبیگلو جهت افتتاح تصریح کرد: سد و شبکه احمدبیگلو مشگین شهر با تلاش و همت مسئولین و مهندسان و متخصصان بخش آب آماده افتتاح شده و بزودی با حضور مقامات عالی رتبه کشوری به بهره برداری می رسد .

مهندس عباس جنگی مرنی با بیان اینکه افتتاح سد و شبکه احمدبیگلو موجب رونق کشاورزی در منطقه را فراهم خواهد آورد، اظهار داشت: با بهره برداری از این سد و شبکه شاهد توسعه کشاورزی و به تبع آن رشد اقتصادی در منطقه خواهیم بود .

وی بهره برداری بهینه از پتانسیل منابع آب، استفاده از آبهای نابهنگام رودخانه مشگین چای، توسعه کشاورزی با قابلیت آبیاری بیش از دو هزار هکتار از اراضی و توسعه و ایجاد امکانات گردشگری را از اهداف این پروژه ذکر کرد .

مهندس جنگی مرنی با اشاره به مشخصات سد نیز گفت: سد احمدبیگلو از نوع خاکی با هسته رسی با حجم تنظیمی ۱۸.۲۵ میلیون متر مکعب احداث شده است .

وی افزود: از آب سد احمدبیگلو، ۲.۷۵ میلیون متر مکعب برای تامین آب شرب شهرستان مشگین شهر، ۲.۸۷ میلیون مترمکعب برای توسعه صنعت، ۲.۸۰ میلیون مترمکعب برای محیط زیست و ۱۰.۵ میلیون مترمکعب هم برای توسعه کشاورزی منطقه تخصیص خواهد یافت .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه سد و شبکه احمدبیگلو با تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی احداث شده است، عنوان کرد: تا بحال برای تکمیل سد و شبکه آبیاری اصلی (وزارت نیرو) و شبکه فرعی آبیاری (وزارت جهاد کشاورزی) احمدبیگلو حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است .

در این برنامه استاندار اردبیل به همراه مسئولین دیگر استانی و شهرستانی از بخش های مختلف سد احمدبیگلو بازدید و نسبت به آماده بودن پروژه جهت بهره برداری تاکید کرد .

گفتنی است همزمان با احداث سد، شبکه های آبیاری اصلی و فرعی پایاب آن به میزان ۲ هزار و ۳۵ هکتار نیز اجرا شده و آماده افتتاح و بهره برداری می باشد .

سد مخزنی احمدبیگلو در فاصله ۱۸ کیلومتری غرب شهرستان مشگین شهر و بر روی رودخانه مشگین چای احداث شده است .

# هرهفته_الف_ب_ایران

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات