۲۵۰ روستای تاریخی کشور بهسازی می شوند

۲۵۰ روستای تاریخی کشور بهسازی می شوند

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) www.BanaNews.irمعاون عمرانی روستایی کشور گفت: ۲۵۰ روستای قدیمی در کشور شناسایی شده که به لحاظ معماری و بافت تاریخی واجد ارزش هستند و بنیاد مسکن اقدام به بهسازی و بازسازی آنها کرده است.

محمدرضا شاملو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در آذربایجان شرقی دو روستای اشتبین و زنوزق در برنامه بهسازی روستاهای تاریخی کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: کار بهسازی روستای اشتبین تمام شده و برای ادامه و استمرار بهسازی روستای زنوزق در سالجاری اعتبار ویِژه ای از محل اعتبارات ملی برای آذربایجان شرقی اختصاص خواهد یافت.

شاملو در رابطه با تهیه و اجرای طرح هادی مسکن روستایی در کشور نیز گفت: طرح ۲۲ هزار و ۸۰۰ واحد تاکنون تهیه شده و ۹ هزار و ۸۰۰ واحد به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه پنجم توسعه در سالجاری اجرای برنامه گسترده ای پیش بینی شده، اظهار داشت: برای اجرای طرح هادی سه هزار پروِِِژه جدید و تهیه طرح هادی سه هزار و ۴۰۰ روستا در روستاهایی که فاقد طرح هادی بوده یا طرح هادی آنها تمام شده برای اجرای مجدد این طرح برنامه ریزی شده است.

محمدرضا شاملو گفت: یکی از برنامه های بنیاد مسکن برخوداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از طرح هادی تا پایان برنامه پنجم توسعه است.

معاون عمرانی روستایی کشور همچنین در رابطه با سند دار کردن املاک روستایی گفت: تاکنون این طرح در ۲۲ میلیون و ۶۴۰ واحد روستایی اجرا شده است.

 

 

    نظرات