ظرفیت تولید سیمان در گیلان دو میلیون تن در سال افزایش می یابد

ظرفیت تولید سیمان در گیلان دو میلیون تن در سال افزایش می یابد

www.BanaNews.irمعاون برنامه ریزی، توسعه و فنآوری سازمان صنایع و معادن گیلان از افزایش ظرفیت تولید سیمان استان به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد آراسته در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با بهره برداری از یک واحد تولید سیمان با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال در شهرستان سیاهکل ظرفیت سالیانه تولید این محصول در استان به دو میلیون و چهارصد هزار تن خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو واحد تولید سیمان در استان (شهرستان رودبار) فعالیت دارند که درمجموع یک میلیون و چهارصد هزار تن انواع سیمان در سال تولید می کنند.

معاون صنایع و معادن گیلان گفت: در این دو واحد صنعتی و معادن تأمین کننده مواد اولیه در مجموع ۷۰۰ نفر شاغل هستند که با بهره برداری از کارخانه جدید در استان این میزان به هزار نفر خواهند رسید.

وی افزود: استان گیلان با داشتن ذخایر قابل توجه مواد معدنی نظر سنگ آهک و سیلیس که ماده اولیه عمده تولید سیمان هستند، ظرفیت های فراوانی برای تقویت این بخش دارند.

آراسته همچنین از آغاز عملیات ساخت چهارمین کارخانه تولید سیمان در استان خبرداد و یادآورشد: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن سیمان در منطقه عمارلو شهرستان رودبار در دست ساخت است.

 

 

    نظرات