شهرها هویت قابل قبولی در زمینه معماری ندارند

شهرها هویت قابل قبولی در زمینه معماری ندارند

www.BanaNews.irرئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در چند سال اخیر به بحث شهرسازی و معماری کمتر توجه شده و شهرها هویت قابل تعریفی در زمینه معماری ندارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ،به نقل از ستاد خبری هجدهمین نشست تخصصی شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور در مشهد عباس شیرمحمدی با بیان این مطلب اظهار داشت: مسائل شهرسازی مورد کم توجهی قرار گرفته و سیاست‌های واحد و متمرکزی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در طراحی شهری، تمرکزگرایی وجود ندارد، افزود: همچنین در زمینه معماری نیز که به نما و مبلمان شهری مرتبط است، تعریف و ضوابط مدونی برای حفظ آن وجود ندارد.

شیرمحمدی گفت: البته در سایر کلان‌شهرها نیز ضابطه محکمی وجود ندارد و فقط در منطقه ثامن مشهد تا حدودی به این مسائل توجه و مطالعات زیادی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: به طور حتم نابسامانی های زیادی در شهرسازی و معماری کلان شهرها وجود دارد و تعریف درستی در این زمینه وجود ندارد.

شیرمحمدی تاکید کرد: کلان‌شهرها باید برای شهرهای کوچک الگو باشند و اگر هرج و مرجی در بحث سیما و مسائل شهرسازی وجود داشته باشد، سبب انتقال آن به شهرهای کوچک

می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمینه باید ضوابط و طراحی های مدون و سازگار با اقلیم و فرهنگ هر منطقه ارائه شود و همچنین از مصالح بومی استفاده و در زمان صدور پروانه و اجرای کار نظارت وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: البته نسبت به سنوات گذشته ساخت‌وساز در مشهد بسیار افزایش یافته که نشان از توسعه شهر دارد و سرانه فضای سبز، تقاطع‌ها و خدمات عمومی نیز رو به افزایش است اما از یک فرمت و موضوع قابل تعریف تبعیت نمی کند.

شیرمحمدی با اشاره به هجدمین نشست تخصصی شهرسازی و معماری کلان‌شهرهای کشور درمشهد، اضافه کرد: اگر برگزاری نشست‌های تخصصی شهرسازی ادامه داشته و نابسامانی‌ها با تشکیل کارگروه‌ها و ارائه ضوابط و تعاریف سامان داده شود، می‌تواند نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.

 

 

    نظرات