توسعه و تکمیل بزرگراهی در شهرری

توسعه و تکمیل بزرگراهی در شهرری

www.BanaNews.irشهردار منطقه ۲۰ تهران گفت: شهرداری منطقه ۲۰ به منظور توسعه شبکه بزرگراهی و تسهیل دسترسی شهروندان این منطقه کمربندی شهرری را توسعه و تجهیز کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی عبداللهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اعلام این خبر گفت: این بزرگراه از خیابان شهید رجایی تقاطع بلوار ۱۳ آبان آغاز شده وتا انتهای خیابان فدائیان اسلام و طی یکسال گذشته اقدامات مهمی در این محدوده اجرا شده است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران اجرای اقدامات ترافیکی در این محدود را از جمله برنامه های اجرا شده در این محدوده عنوان کرد و افزود: اصلاح هندسی سه تقاطع در بزرگراه شهید کریمی نقش مهمی در روان سازی و ایمن سازی آن داشته است ضمن اینکه تابلوها و علائم ترافیکی و همچنین نرده‌های ایمنی در محدوده پل های عابر پیاده بزرگراه نصب شده است.

وی در ادامه همچنین از احداث بوستان خطی در حاشیه این بزرگراه خبر داد و عنوان کرد: این بوستان به مساحت ۳ هزار متر مربع احداث شده است ضمن اینکه کانال مشرف به این محدوده نیز فنس کشی و ایمن سازی شده است.

عبداللهی در ادامه همچنین از احداث زیرگذر بزرگراه شهید کریمی خبر داد و تاکید کرد: این طرح از تقاطع شهید کریمی‌ـ فداییان اسلام آغاز و تا کتابخانه شیخ کلینی امتدا د می یابد و اجرای آن تاثیر چشمگیری در کاهش ترافیک منطقه خواهد داشت به گونه ای شهروندان در طول این بزرگراه بدون توقف در تقاطع چشمه علی و ابن بابویه می‌توانند به مسیر خود به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و بهشت زهرا (س) ادامه بدهند.

شهردار منطقه ۲۰ تهران در پایان با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی این طرح در نیمه نخست سال جاری به اتمام می‌رسد از آغاز عملیات اجرایی این زیرگذر در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

منطقه ۲۰ جنوبی‌ترین منطقه شهری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و دو ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

سابقه و قدمت ۶ هزار ساله شهر ری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین جذب زوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ویژگی‌های بسیار بارز و خاص تاریخی‌ ـ مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران، مجزا و متفاوت ساخته است.

 

 

    نظرات