درخواست شهردار تبریز از احمدی‌نژاد

درخواست شهردار تبریز از احمدی‌نژاد

www.BanaNews.irشهردار تبریز در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان از وی خواست نسبت به اجرای مصوبات سفر دوم هیئت دولت به تبریز در حوزه مدیریت شهری به ویژه ساماندهی حاشیه‌نشینی اقدام کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در آیین بهره‌برداری از فاز اول ۵۰۰ واحد مسکونی احداثی شهرداری برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین شهر با ابراز گلایه از عدم اجرای مصوبات سفر دوم ریاست محترم جمهوری به تبریز از سوی دستگاه‌های متولی و مسئول طی دو سال گذشته اظهار داشت: در سفر دوم هیئت دولت به تبریز و بر اساس مصوبات اعلامی و ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی مقرر شده بود به منظور ساماندهی حاشیه‌نشینی در تبریز ۴۰ هکتار زمین از سوی مسکن و شهرسازی استان در اختیار شهرداری تبریز قرار گیرد تا شهرداری با استفاده از این زمین نسبت به احداث واحدهای مسکونی مقاوم و مناسب برای انتقال و جایگزینی حاشیه‌نشینی اقدام کند.

وی افزود: با این حال با وجود پیگیری‌های مکرر طی دو سال گذشته هنوز حتی یک متر مربع در اختیار شهرداری تبریز قرار نگرفته و ما در سفر جدید ریاست محترم جمهوری به تبریز از ایشان تعیین تکلیف واگذاری زمین مصوب دو سال قبل را خواستار هستیم.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دو سال اخیر شهرداری در بخش ساماندهی حاشیه‌نشینی گفت: شهرداری با وجود عدم واگذاری ۴۰ هکتار زمین مصوب، رأساً در بخش ساماندهی حاشیه‌نشینی در شهر تبریز وارد شده و در حال حاضر بیش از یک هزار واحد مسکونی از طریق شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان متعلق به شهرداری تبریز در دست احداث دارد و علاوه بر آن با مشارکت بخش خصوصی و انجمن انبوه‌سازان استان به دنبال اجرای طرح‌های انبوه‌سازی مسکن در حاشیه اتوبان پاسداران به طول ۱۵ کیلومتر و به شکل بدنه سازی است.

نوین در ادامه با اشاره به دیگر مصوبات سفرهای قبلی ریاست محترم جمهوری مربوط به شهرداری اظهار داشت: تأمین ۵۰ درصد اعتبارات طرح تبادل میدان امام علی (ع) به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال، تخصیص اعتبارات طرح پمپاژ آب در بستر مهرانه‌رود و آبدار کردن این مسیر، تخصیص سریع اعتبارات ویژه برای خط دو قطارشهری تبریز، تسریع مراحل اجرایی کمربندی غربی تبریز پس از ۱۲ سال بلاتکلیفی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز طرح‌های منوریل و تراموا که مطالعات این دو طرح از سوی شهرداری تبریز انجام گرفته از دیگر موضوعاتی است که شهرداری تبریز در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری نسبت به تسریع و عملی شدن آن‌ا از شخص دکتر احمدی‌نژاد استمداد کرده است.

شهردار تبریز در عین حال ابراز امیدواری کرد در این سفر با دستور و تأکید مستقیم رئیس جمهور به دستگاه‌های مسئول، موضوعات مورد اشاره تعیین تکلیف شود.

نوین همچنین از عنایات دولت در ثبت جهانی بازار تبریز، تکمیل استادیوم یادگار امام(ره)، کمک به اجرای مناسب طرح مسکن مهر شهروندان تبریزی و اعتبارات تخصیصی به مراکز فرهنگی شهرستان تبریز قدردانی کرد.

شهرداری تبریز در راستای کمک به برنامه‌های دولت محترم در بخش مسکن در احداث ۲ هزار واحد مسکونی از مجموع ۱۷ هزار واحد مسکونی احداثی در شهر تبریز مشارکت داشته که این واحدها به طور همزمان در شهرهای سهند، مرند، خسروشهر طی سفر اخیر رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار میگیرند.

 

 

    نظرات