برگزاری دوره آموزش تخصصی مقابله با حوادث شیمیایی برای آتش‌نشانان کرمان

برگزاری دوره آموزش تخصصی مقابله با حوادث شیمیایی برای آتش‌نشانان کرمان

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان گفت: با همکاری سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، دوره آموزش تخصصی مقابله با مواد شیمیایی خطرناک CBRN برای آتش‌نشانان کرمان در سالن سادات شهرداری در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، رضا میرزایی افزود: با عنایت به بند هفتم سیاست‌های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی برآموزش و فرهنگ‌سازی پدافند غیر عامل در کشور و همچنین با توجه به ویژگی کار آتش‌نشانان که در زمان بروز حوادث به عنوان اولین گروه عملیاتی در محل حوادث حاضر می‌شوند این دوره آموزشی به صورت تخصصی برای آتش‌نشانان برگزار می‌شود .

میرزایی اظهار داشت: مدرسین این دوره از اساتید دانشگاه مالک اشتر اصفهان دعوت شده اند که در طی 4 روز از 26 الی 29 آذر ماه، مطالب علمی و آموزشی را برای آتش‌نشانان ارائه می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه  به وجود  شهرک‌های  صنعتی در حاشیه شهر کرمان لازم است که سازمان آتش‌نشانی از آمادگی کافی برای مواجهه با این گونه حوادث برخوردار باشد .

وی با اشاره به تجهیز یکی از خودروهای سازمان آتش نشانی کرمان  به تجهیزات مقابله با مواد شیمیایی خطرناک CBRN ابراز امیدواری کرد که با مساعدت شهرداری و شورای اسلامی شهر بتوانیم تجهیزات حفاظت فردی بیشتری برای آتش نشانان خریداری نماییم .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات