اجرای 300 کیلومتر لوله‌گذاری آب و فاضلاب در استان اصفهان

اجرای 300 کیلومتر لوله‌گذاری آب و فاضلاب در استان اصفهان

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، از اجرای 300 کیلومتر لوله‌گذاری آب و فاضلاب در برخی نقاط استان طی هشت ماهه سال جاری خبر داد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امیرحسین حکمتیان" با اشاره به چالش‌های مالی ناشی از افزایش چند برابری  قیمت مصالح و تجهیزات گفت: در این مدت 140 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب، 13 کیلومتر اجرای خط انتقال فاضلاب و 6 کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب در برخی از شهرهای استان عملیاتی شد.
وی با بیان اینکه 142 کیلومتر لوله‌گذاری آب در سطح استان اجرایی شد‌، افزود: در این مدت 79 کیلومتر توسعه شبکه آب، 35 کیلومتر اجرای خط انتقال و 28 کیلومتر اصلاح شبکه آب در دستور کار قرار گرفت.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: هم‌اکنون تنگناهای مالی یکی از چالش‌های اساسی در روند اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در کشور محسوب شده، در حالی‌که اصفهان با جذب سرمایه‌گذار توانست ضریب نفوذ جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب را به 72 درصد برساند.
وی افزود: آبفای اصفهان در سال‌های اخیر توانست با جذب سرمایه‌گذار و مشارکت ذی‌نفعان بر تنگناهای مالی غلبه و طرح‌های توسعه‌ای فاضلاب را در سطح استان اجرا کند.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یادآور شد: اصفهان با وجود قرار داشتن در مرحله تنش آبی توانست با راهکارهایی که در زمینه مدیریت توزیع و هیدرولیکی شبکه‌های آب در دستور کار قرار داده بر مشکلات کم‌آبی تابستان 97 غلبه کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات