116 کیلومتر از رودخانه‌های آذربایجان غربی لایروبی شد

116 کیلومتر از رودخانه‌های آذربایجان غربی لایروبی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "یاسر رهبردین" افزود: امسال اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال برای لایروبی رودخانه‌های استان از محل منابع استانی تخصیص داده شده و بر این اساس پیمانکارانی جهت این امر در حال استقرار بوده یا مشغول فعالیت هستند.
وی اظهار امیدواری کرد: با ادامه فعالیت‌های انجام شده و پیش رو، اقدامات موثری را در جهت حفظ منابع آبی استان شاهد خواهیم بود.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد این شرکت در جهت حفاظت و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی گفت: در حال‌حاضر اکیپ‌های گشت و بازرسی جهت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی و همچنین توقیف دستگاه‌های حفاری و انسداد چاه‌های غیرمجاز و مضر برای آب‌های زیرزمینی در حال فعالیت هستند.
وی همچنین در خصوص حفاظت از منابع آب سطحی افزود: در این راستا مشاورانی در نظر گرفته شده و اکیپ‌های گشت و بازرسی جهت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از رودخانه‌ها و کانال‌های انتقال آب از طریق موتورپمپ‌ها مشغول فعالیت هستند.
رهبردین همچنین در خصوص حفاظت از حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: اکیپ هایی نیز در راستای رفع‌تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها در مناطق مختلف در نظر گرفته شده است و این اکیپ‌ها طی امسال موفق به آزادسازی 72 هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های سطح استان شده‌اند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات