۴۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب آبادان نیاز به بازسازی دارد

۴۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب آبادان نیاز به بازسازی دارد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا خلیلی‌نیا" اظهار داشت: تاکنون ۶۶۰  کیلومتر از شبکه فاضلاب آبادان بازسازی شده و قسمت بازسازی نشده شامل دو بخش است که ۲۸۰ کیلومتر آن مربوط به مناطقی است که تاکنون شبکه فاضلاب در آن احداث نشده و ۲۰۰ کیلومتر دیگر نیز مربوط به مناطقی است که شبکه فاضلاب آن فرسوده بوده و نیاز به اصلاح و بهسازی دارد.
وی از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد اروند برای اجرای سه پروژه فاضلاب در مناطق مختلف شهر خبر داد و گفت: احداث و اصلاح شبکه فاضلاب در آبادان در حال اجراست.
خلیلی‌نیا تصریح کرد: شبکه فاضلاب شهری آبادان دارای مشکلات زیادی است که در چند ماه گذشته با امکانات محدود تلاش‌های زیادی برای رفع گرفتگی و اصلاح آن شد.
مدیر اداره آبفای آبادان به فعالیت شبانه‌روزی ۴۰ تلمبه‌خانه فاضلاب در آبادان اشاره کرد و گفت: دو تلمبه‌خانه که به‌صورت مستقیم فاضلاب شهری را وارد رودخانه بهمنشیر می‌کردند باز طراحی و فاضلاب این تلمبه‌خانه‌ها وارد تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان شد و از تخلیه فاضلاب به رودخانه بهمنشیر جلوگیری به عمل آمد.
مجموع شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی شامل ۱۴۵کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه‌های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب این شهر اضافه شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات