بازدید شورای اسلامی شهر لنگرود از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان

بازدید شورای اسلامی شهر لنگرود از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان


بازدید شورای اسلامی شهر لنگرود از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان

بازدید شورای اسلامی شهر لنگرود از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، اعضاء شورای اسلامی شهر لنگرود از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید سیدمحسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ضمن تشریح فرآیند تصفیه آب اظهار داشت: در ادبیات ما هر کار سهل و ساده ای «به راحتی آب خوردن » تشبیه می شود و اینک شما اعضاء محترم شورای شهر لنگرود با مشاهده فرآیند سخت و پیچیده تصفیه آب، از نزدیک با مشکلات و چالش های این حوزه آشنا شدید.

وی در ادامه افزود: تا سال 1392 تأمین آب خام تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از رودخانه سفیدرود بود که با بهره برداری از سد آیت ا... بهجت شهر بیجار، آب با کیفیت بالا از طریق خطوط انتقال پس از پایش و تصفیه، وارد تأسیسات محلی هر شهر شده و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اینکه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تأمین کننده آب شهرهای رشت، انزلی، خمام، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لنگرود، لاهیجان، کومله، شلمان، سیاهکل است تصریح کرد: با همکاری سرمایه گذار فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در پایان خرداد ماه وارد مدار بهره برداری خواهد شد که میزان 3000 لیتر بر ثانیه بر ظرفیت تولید آب افزوده و نیاز آبی استان تا افق 1425 تأمین می شود.

حسینی با بیان اینکه این پروژه به روش سرمایه گذاری و خرید تضمینی به ارزش 168 میلیارد تومان در حال اجراست اظهار داشت: این یکی از پروژه های خاص کشور است که به روش BOT اجرا می شود و شهرهای مرکزی شهرستان رشت همچون کوچصفهان، خشکبیجار، سنگر و لشت نشاء به اضافه 440 هزار نفر از جمعیت روستایی در تمام مسیرهایی که لوله های خط انتقال از آن عبور می کند از آن بهره مند خواهند شد.

وی همچنین یادآور شد: وزارت نیرو برای آبرسانی مجموع استان گیلان طرح هایی دارد که 8 طرح آبرسانی غرب دور، غرب نزدیک، آبرسانی به رودبار، آستارا و شرق دور و شرق نزدیک از اهم برنامه های آن است که 5 طرح توسط شرکت آب و فاضلاب و سه طرح نیز توسط شرکت آب منطقه ای گیلان اجرا خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یادآور شد: برای اقشار مختلف مردم، برنامه های آموزشی مدیریت مصرف آب پیش بینی شده است و آماده حضور مردم برای بازدید از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان می باشیم.

در ادامه منصفی رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود با اشاره به اینکه بازدیدهای شهرستانی از روند تصفیه آب برای آگاهی مردم بسیار خوب است خواستار بازدید سازمان های مردم نهاد از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان شد.

سپس رجایی شهردار لنگرود اظهار داشت: با توجه به بازدید از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان و مشاهده عینی سعوبت کار در  این حوزه ، مبلغین زحمات شرکت آب و فاضلاب گیلان در ارائه خدمات آبرسانی خواهیم بود و باید مردم از عملکرد این شرکت و از کیفیت آب مطلع و آگاه باشند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات