آغاز عملیات احداث پناهگاه...

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از آغاز عملیات احداث پناهگاه حیوانات بلاصاحب ناقل بیماری با هدف نگهداری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد – حمید رضا رحیمدل از ایجاد کمپ نگهداری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب خبر داد و گفت: متأسفانه در سال اخیر شاهد رشد جمعیت سگ های ولگرد در سطح شهر هستیم لذا موضوع احداث پناهگاه ویژه حیوانات بلاصاحب در دستور کار سازمان قرارگرفت.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد هدف دیگر از اجرای این طرح را کنترل انتقال بیماری های بین انسان و حیوان و همچنین فراهم سازی محیطی امن در سطح شهر برای شهروندان دانست.

وی افزود: در همین راستا این سازمان با تعامل و همکاری سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری نسبت به ایجاد کمپ نگهداری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب اقدام نمود تا از برخی خطرات احتمالی این بخش کاسته شود.

رحیمدل اظهار داشت: پس از انتقال سگ های ولگرد به پناهگاه، اقداماتی همچون تفکیک نژادهای مفید از غیرمفید، واکسیناسیون، جراحی و عقیم سازی سگ های جمع آوری شده با رعایت کلیه اصول بهداشتی و ایمن انجام خواهد شد و درصورت نژاددار بودن، به متقاضیانی که برای نگهبانی از مزارع و باغ های خود به آنها نیازمندند، تحویل داده می شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد اضافه کرد: پناهگاه سگ های بلاصاحب در اراضی جنب کارخانه کمپوست درحال احداث می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات