توانمندي بالاي سازندگان داخلي در بخش‌هاي مختلف نیروگاهی

توانمندي بالاي سازندگان داخلي در بخش‌هاي مختلف نیروگاهی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عبدالرسول پيشاهنگ" در بازديد از نيروگاه شهيدسليمي نكا، با تقدير از عملكرد این نيروگاه در بخش ساخت داخل، اظهار داشت: رويكرد نيروگاه نكا در زمينه ساخت داخل موجب مباهات است، در اينجا فعل خواستن به‌درستي صرف شده و هر كاري كه اراده شود به فعليت مي­رسد.
وی با اشاره به توانمندي سازندگان داخلي و كيفيت برتر توليدات داخلي در مقايسه با كالاهاي مشابه خارجي گفت: رونق و شكوفايي ساخت داخل نيازمند توجه و حمايت همگاني است. امروز متخصصان و سازندگان داخلي در بخش‌­هاي مختلف داراي توانمندي­ بالايي هستند و كالاهاي توليد داخل توان رقابت با توليدات كشورهاي پيشرفته را دارند.
معاون راهبري شركت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي اضافه کرد: می‌بایست از طريق فرهنگ­‌سازي، نگرش عمومي به مصرف كالاهاي خارجي را به نفع توليدات داخلي اصلاح کرد، در اين صورت و با اعتماد به توانمندي نيروهاي متخصص داخلي مي‌­توانيم تهديد تحريم را به فرصت شكوفايي اقتصادي و قطع وابستگي از بيگانگان تبديل کنیم.
وی در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تأكيد بر عزم جدي براي رفع محدوديت توليد، از رفع 620 مگاوات محدوديت توليد در نيروگاه­‌هاي كشور خبر داد و افزود: در مجموع هزار و 500 مگاوات ظرفيت رفع محدوديت يعني در حدود توان توليد 3 نيروگاه سيكل ­تركيبي در نيروگاه­‌هاي كشور وجود دارد كه با هزينه‌­اي اندك مي‌توان آن را برطرف كرد.
پیش از آن نیز، محسن نعمتي مديرعامل نيروگاه نگا گزارشی از فعاليت­‌هاي انجام شده و در دست اقدام نيروگاه در ارتباط با طرح­‌ها و پروژه‌­هاي بهسازي، تعميرات و بهره‌­برداري از واحدها، بازسازي و ساخت داخل قطعات، احداث آب‌شيرين‌­كن SWRO، تعميرات اساسي واحد 2 و ميان‌دوره‌­اي واحدهاي 3 و 4 بخاري و گازي ارائه کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات