مدیریت شهری اصفهان باید نسبت به ایجاد موزه اقدام کند

مدیریت شهری اصفهان باید نسبت به ایجاد موزه اقدام کند

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، نصیر ملت در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: میلاد حضرت مسیح(ع) را به همه مسیحیان عزیز تبریک عرض می‌کنم.
وی افزود: با توجه به اینکه شهر موزه اصفهان مبدأ و منشأ رشته‌های هنری بوده است نیازمند یک مکان برای ارائه این هنرها هستیم، ولی متاسفانه امروز با نبود موزه و کمبود موزها در سطح شهر مواجه بوده و هرچه تلاش شده از طرف گروه‌های مختلف این کمبود هنوز جبران نشده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نیاز داریم هرچه سریعتر نسبت به تأمین یک موزه اقدام کنیم ، موزه موجب توسعه فرهنگی، هویت بخشی و کمک به توسعه فعالیت‌های اقتصادی در یک فضای ارزشمند شهری می‌شود و در این زمینه کارخانه ریسباف با کمی تغییر می‌تواند موزه مرکزی کشور شود. مدیریت شهری باید نسبت به ایجاد موزه یک برخورد جدی داشته باشد.
ملت اضافه کرد: در خصوص مترو به شدت در حال فعالیت هستیم، اما نیازمند بازطراحی مترو بوده و نیاز به روش‌های مختلف و جدید برای احداث مترو هستیم.  مجتمع‌های ایستگاهی برای این حمل و نقل عمومی باید در نظر گرفته شود که کمترین توجه به آن شده این مجتمع‌های ایستگاهی یک تکلیف بوده که انجام نشده است.
وی ادامه داد: برای اجرای خطوط مترو نیازمند همکاری بین بخشیی هستیم طرح‌های تفصیلی با ایستگاه‌ها و خطوط مترو مغایرت دارند. به همین دلیل در یک محل مشخص اقدامات متفاوت داریم و نیازمند برنامه ریزی هستیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همیشه مسیر سپاهان شهر تا میدان دفاع مقدس دچار چالش ترافیکی و رفت و آمدی است و با اجرای رینگ چهارم شاید این موضوع حل شود، اما راههای میان برد تا قبل از اجرایی شدن کامل رینگ چهارم باید اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: ناژوان شاهرگ حیاتی این شهر است و در واقع ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز طبیعی در مرکز شهر به ما هدیه شده و باید از آن حفظ و حراست کرد. متاسفانه گاهی طرح‌هایی وجود دارد که این موضوع را با مشکل اساسی مواجه می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات