حجم بارش ها در50 سال اخیر درغرب هرمزگان بی سابقه است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای از بارش 363 میلیمتری باران در شهرستان پارسیان خبر داد و گفت: این حجم بارش در بازه زمانی کوتاه مدت در غرب هرمزگان نسبت به 50 سال گذشته بی سابقه است .

‌ به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان ، هوشنگ ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای به همراه استاندارهرمزگان و اعضای ستاد مدیریت بحران استان از پل مجاور سد آب دبه ، کانال هدایت آب ، سد بردول و تاسیسات آبی در شهرستان پارسیان بازدید کرد و در جریان خسارت های وارده به این تاسیسات قرار گرفت .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در حاشیه این بازدید گفت : در بحث مدیریت سیلاب چه قبل از وقوع و چه بعد از آن ، همکاران شرکت آب منطقه ای تمام تلاش خود را کرده اند ، اما حجم بارش های اخیر در استان هرمزگان به خصوص در شهرستان بستک و پارسیان به حدی بود که خسارات زیادی را به تاسیسات زیر بنایی و زمین های کشاورزی این شهرستان ها وارد کرده و در چند روز آینده ضمن بررسی همه ابعاد ، میزان خسارتهای وارده سیلاب اخیر برآورد خواهد شد .

ملایی با بیان اینکه میزان بارندگی های اخیر پارسیان 363 میلیمتر بوده و این حجم بارندگی باعث خسارات زیادی در این شهرستان شده است افزود: در شهرستان بستک نیز شاهد بارش های از این قبیل بودیم که این میزان بارش در فاصله زمانی 48 ساعت کم سابقه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای افزود: بازدیدهای میدانی متعددی از مناطق سیل زده استان انجام گرفت و تصمیمات مناسبی نیز اتخاذ شد که از جمله این تصمیمات تشکیل کارگروه مدیریت بحران در منطقه و حل مشکلات فعلی این شهرستانها است .

وی با اعلام این مطلب که تاسیسات آبی در سیل اخیر  به شدت خسارت دیده اظهار امیدواری کرد: با تامین اعتبار لازم ، هر چه زودتر بتوان مشکلات اخیر را برطرف کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات