قانون هوای پاک باید با جدیت اجرا شود

قانون هوای پاک باید با جدیت اجرا شود

سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: قانون هوای پاک باید با جدیت اجرا شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ حسین پناهی با اشاره به موضوع آلودگی هوای شهر ارومیه اظهار کرد: در مجموع، شهرداری یا شورای شهر وظیفه اصلی یا ذاتی در ورود مستقیم به موضوع آلودگی هوا ندارد.

وی تصریح کرد: مقابله با آلودگی هوا در حیطه مدیریت عالی و استانی است و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این موضوع دست‌اندرکار بوده و مدیریت شهری و شهرداری نیز بخشی از این موضوع هستند.

سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: برای مدیریت موضوعاتی مانند آلودگی هوا، قانون «هوای پاک» وجود دارد که در این قانون، تکالیف و وظایف تمامی نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی در مدیریت شهری برای نگهداری هوای سالم و هوای پاک و نیز حفظ وضع موجود و از بین بردن آلودگی‌ها مشخص کرده است.

وی افزود: اگر این نهادها و ارگان‌ها وظایف خود را به موقع انجام می‌دادند، طبیعی است که چنین اتفاقی نمی‌افتاد و در این راستا، در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر، سه جلسه در سه هفته گذشته برگزار کرده و با توجه به اینکه موضوع وارونگی هوا در پیش‌رو وجود دارد و بارش نیز اتفاق نیافتاده است، این خود سبب افزایش آلایندگی شده و در نتیجه هوا به سمت ناسالم بودن حرکت می‌کند.

پناهی تاکید کرد: بنابراین قانون هوای پاک باید با جدیت اجرا شود چون برخی طرح‌های آن بلندمدت و برخی کوتاه‌مدت است اما حداقل اگر اقدامات بلندمدت و یا میان‌مدت در این رابطه انجام می‌شد هم اکنون شاهد این مشکلات نبودیم و از سوی دیگر با توجه به اینکه این اقدامات در گذشته انجام نشده، باید به اقدامات کوتاه‌مدت در این رابطه توجه شود.

وی بیان کرد:  بر اساس ماده 9 و 10 قانون هوای پاک و عمل به تکلیف قانونی در قوانین مصوب با توجه به فرسوده بودن وسایل نقلیه عمومی و افزیش سهم سفرهای دورن شهری و حمل و نقل شهری توسعه ناوگان ضروری است که این توسعه باعث کاهش ترافیک شهری، عدم رغبت مردم به استفاده از وسایل نقیله شخصی و کاهش آلودگی هوای شهر می شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان این که شهر ارومیه در ردیف هشت شهر آلوده کشور از نظر آلودگی هوا قرار دارد،  بیان کرد:  جهت کاهش آلودگی هوا نیاز به توزیع سوخت یورو 4 در جایگاه های سوخت ضروری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات