تسهیل در امکان برقراری پرواز عتبات عالیات از کاشان با همراهی کشور عراق

تسهیل در امکان برقراری پرواز عتبات عالیات از کاشان با همراهی کشور عراق

◽️سعید ابریشمی‌راد در دیدار با سفیر عراق به معرفی دیار نخستین‌ها در عرصه تمدن، صنعت و فرهنگ پرداخت و گفت: کاشان به عنوان قدیمی‌ترین شهر فلات ایران در طول 8 هزار سال تاریخ مستند همواره دارای زندگی اجتماعی بوده و شهرنشینی در آن وجود داشته است.

وی، با یادآوری پیشینه درخشان کاشان در صنعت نساجی در حوزه‌های پارچه‌های ابریشمی، زربفت و فرش دستباف، کاشان را به واسطه سهم 70 درصدی از تولیدات فرش ماشینی به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فعال این عرصه نیز معرفی کرد.

شهردار کاشان، با تأکید بر دوستی ملت‌های ایران و عراق بر مبنای اعتقادات و پیشینه فرهنگی و تاریخی و همچنین توسعه تعاملات این دو کشور در عرصه گردشگری مذهبی، ظرفیت بالای کاشان به عنوان دارالمومنین و برخوردار از بقاع متبرکه به خصوص امامزاده علی بن امام محمدباقر(ع) را در این زمینه یادآور شد.

وی، همچنین با اشاره به اعزام تجهیزات و نیروهای خدماتی نظیر 50 دستگاه اتوبوس و 50 نفر از کارکنان تنظیف و رفت و روب برای ایام اربعین حسینی، جایگاه عراق را در نزد مردم کاشان ویژه دانست و گفت: هر کس از سرزمین حسین(ع)، به ایران اسلامی می‌آید، کاشان خانه اوست.

ابریشمی‌راد همچنین به فعالیت فرودگاه در کاشان و عزم متولیان برای برقراری پرواز به عتبات عالیات اشاره و عنوان کرد: با توجه به عزیمت حداقل 40 هزار نفر از شهروندان کاشانی به صورت سالیانه به عتبات و همچنین سفر تعداد زیادی از برادران و خواهران عراقی به ایران، به دنبال برقراری این امکان پس از کسب مجوزات لازم هستیم که در صورت استقبال طرف عراقی، این فرآیند با سرعت، سهولت و جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات