حذف 49 درصدی امضاء در شهرداری مناطق با یکپارچه سازی فرم ها

حذف 49 درصدی امضاء در شهرداری مناطق با یکپارچه سازی فرم ها

حذف 49 درصدی امضاء در شهرداری مناطق با یکپارچه سازی فرم ها

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در راستای کاهش بروکراسی اداری از حذف 49 درصدی امضاء در شهرداری مناطق با یکپارچه سازی فرم ها خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ شهریار آل شیخ دراین خصوص گفت: سال گذشته و در بررسی فرآیندها به این نتیجه رسیدیم که با وجود راهکارهای یکسان، پراکندگی زیادی در فرم‌های شهرداری‌های مناطق وجود دارد و در کنار آن امضاهای غیرضروری نیز در طول زمان به این فرم‌ها اضافه شده است.
وی افزود: برهمین اساس طرح یکپارچه کردن فرم‌ها و فرآیندها در شهرداری‌های مناطق اجرا و در این میان ۲۸۱۰ فرم در قالب ها و با امضاهای متکثر، غیر یکپارچه و مختلف از شهرداری‌های مناطق دریافت شد، در حالی که خدمات و فرآیندها در مناطق شبیه یکدیگر هستند.
وی ضمن اشاره به اینکه برای پالایش و اصلاح فرم‌ها بیش از 990 جلسه کارشناسی با تیم‌های مشاور و روسای ادارات تخصصی برگزارشد، اضافه کرد: درابتدا فرم ها با ماهیت یکسان تجمیع شدند که ۷۱۷ فرم به دست آمد و در نهایت با بهبود فرآیندها در فرم ها و کاهش امضاهای غیرضروری و کاهش 79 درصدی فرم ها، تعداد فرم ها به ۱۴۹ فرم بهینه شده کاهش پیدا کرد.
آل شیخ تصریح کرد: در فرم‌های گذشته تعدادی امضا وجود داشت که ایجاد ارزش نمی‌کرد و وجود آنها نیزضروری نبود، لذا برای کاهش بروکراسی و سبک شدن فرآیندها ۴۴ درصد از امضاها حذف شدند.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین درراستای تسهیل در امورو سرعت بخشیدن پاسخگویی به شهروندان نیز ۸۴ درصد امضاهای غیر ضروری در سطوح مدیریتی حذف شده است.
وی با تاکید براینکه با توجه به ابلاغ فرم های جدید از تاریخ 27 آبان ماه 98 توسط شهردار، کلیه فرم های پیشین مناطق منسوخ شده است، اظهارکرد: از این تاریخ به بعد فرم های منتشره در سامانه فرم ها به آدرس forms.mashhad.irمبنای عمل بوده و استفاده از هرگونه فرم دیگر، در ارزیابی و بازرسی پیگیری خواهد شد.
آل شیخ اظهار کرد: این فرم ها هم اکنون به صورت الکترونیکی و آنلاین در اختیار تمامی حوزه های مناطق شهرداری قرار گرفته است ودر فاز دوم این طرح ممیزی فرم های مربوطه با هدف کنترل و نگهداری سوابق فرم های مذکور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات