برگزاری جلسه آموزشی چرخه آب در طبیعت برای دانش آموزان پایه سوم...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ، جلسه آموزشی چرخه آب در طبیعت، مقطع سوم دبستان با حضور شیخی فر، مدیر توسعه مدیریت، جوادی مدیر روابط عمومی شرکت، خانم کهریزی معلم مدرسه مهر آذین و جمعی از دانش آموزان این مدرسه در محل سالن جلسات این شرکت برگزار گردید .

در ابتداء این جلسه ، برای دانش آموزان شرکت کننده انیمیشن آموزشی با موضوعیت صرفه جوئی در مصرف آب ،  حفاری چاه های غیر مجاز و حفاظت از منابع آب زیرزمینی، پخش و سپس شیخی فر مدیر دفتر توسعه مدیریت شرکت ضمن ارائه توضیحات لازم در خصوص چرخه آب و ارائه مطالب بصورت پاور پوئینت که یکی از سرفصل های درسی پایه سوم ابتدائی میباشد گفت: کشور عزیزمان ایران در منطقه آب و هوایی خشک و نیمه خشک قرار دارد که متوسط بارندگی در آن حدود یک سوم متوسط جهانی است و  به رغم کمبود جدی آب در سطح کشور هنوز هم بخش زیادی از جامعه خطر کم آبی را چنان که باید درک نکرده و یا آگاهی لازم در خصوص نحوه مدیریت مصرف آب ندارند . وی با اشاره به اینکه صرفه جویی یعنی درست مصرف کردن، نه مصرف نکردن یا کم مصرف کردن ادامه داد که کودکان و نوجوانان بهترین گزینه برای آموزش های زیست محیطی و اصلاح الگوی مصرف و نهادینه کردن هنجارهای آن هستند که علاوه بر خود قابلیت تاثیرگذاری بالایی بر دیگران و بزرگسالان دارند. شیخی فر در پایان سخنان خود افزود دانش آموزان  با فاصله زمانی کوتاهی، در جایگاه بهره برداران، تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور خود قرار می‌گیرند و از طریق آموزش ایشان، می‌توان نسلی با آگاهی و حساسیت نسبت به حفاظت آب داشت.

در ادامه این جلسه جوادی مدیر روابط عمومی شرکت گفت: آموزش کودکان ونوجوانان به دلیل اثرپذیری و اثر گذاری بالای کودکان در تغییر رفتار مصرف آب اهمیت دارد ، و دانش آموزان و نوجوانان جایگاه ویژه ای دارند چرا که از یک سو دانش آموزان تاثیرپذیری و آموزش پذیری بالایی دارند و از دیگر سو می‌توانند بر روی افراد دیگر نظیر افراد خانواده و همسالان تاثیرگذار باشند و آموزش ها را منتقل نمایند. جوادی با اشاره به اینکه دانش آموزان بهترین رسانه برای رساندن پیام اهمیت آب هستند. کودکان و نوجوانان را هم تاثیر پذیر و هم تاثیرگذار دانست و افزود بنابراین آموزش ومشارکت دادن آنها در طرح هایی مثل همیار آب یا حامی آب و از این قبیل، نظیر آنچه در طرح همیار پلیس رخ داد، علاوه بر تقویت حس مسئولیت پذیری در آنها می تواند موجبات تعمیق باورها و ترویج هنجارهای درست در مدیریت مصرف منابع آب از طریق آنها در سطح خانواده ها را فراهم سازد.

در پایان این جلسه آموزشی، مسابقه نقاشی با محوریت صرفه جوئی و چرخه آب بین دانش آموزان  برگزار گردید و به 5 نفر از بهترین نقاشی ها  هدیه ای به رسم یادبود اهداء گردید .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه

    شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات