مجتمع‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه جهت اجرای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان به صورت دوره‌ای بازدید می شوند

مجتمع‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه جهت اجرای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان به صورت دوره‌ای بازدید می شوند

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ ضیائی گفت: اعضای کمیته از قسمت‌های مختلف این پروژه ها بازدید کردند و موارد مربوط به ایمنی و حریق و مناسب‌سازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون شهردار قزوین در خصوص نتایج بازدید از ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیان کرد: در این بازدید بر لزوم تهیه و ارائه آخرین نقشه‌های اجرایی پروژه و رعایت کلیه مفاد دستورالعمل مناسب‌سازی ساختمان عمومی جهت استفاده معلولان، کم توانان جسمی و حرکتی و سالمندان تاکید شد.

وی با اشاره به بازدید از مجتمع تجاری دیاکو تصریح کرد: در این بازدید بر اهمیت موضوع ایمنی و حریق، سرویس و نگهداری سیستم اعلام حریق، آب آتش نشانی و آب افشان در طبقات و پارکینگ های به صورت دوره ای و حصول از اطمینان عملکرد آنان تاکید شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: نصب علائم ایمنی و راهنما در تمامی طبقات و پارکینگ، بازدید و سرویس و نگهداری سیستم برق‌رسانی محل به صورت مستمر، انتقال مخزن گازوئیل موجود در موتورخانه به محل امن و ایمن و آموزش ایمنی و آتش نشانی برای تمامی بهره برداران به ویژه نگهبانان به صورت سالانه از نکات مهم ایمنی و حریق است که در بازدید از مجتمع تجاری دیاکو تاکید شد.

ضیائی اعلام کرد: هرگونه تغییر کاربری فضاها، انسداد مسیرهای خروج و تغییر در سیستم‌های تاسیساتی ساختمان نیازمند دریافت مجوزات مربوطه است و همچنین رعایت ضوابط مبحث سوم مقررات ملی ساختمان نیز باید مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: انجام بازدیدهای مشترک کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری به همراه کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از مجتمع‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه جهت اجرای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان (ایمنی و حریق) به صورت دوره‌ای انجام و گزارش بازدید، موارد اصلاحی به مدیر و یا مالک پروژه جهت پیگیری موارد ابلاغ می‌‎شود.

ضیائی با تاکید بر اینکه شهرداری قزوین نگاه ویژه‌ای به مناسب‌سازی معابر و طراحی ساختمان‌های عمومی برای آسیب‌مندان، ناتوانان جسمی و سالمندان دارد، گفت: کمیته مناسب‌سازی فضاهای شهری و اداری بر اساس ماده چهار قانون حمایت از حقوق معلولان تشکیل شده است چراکه طراحی ساختمان‌های عمومی بر اساس ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای آسیب‌مندان، ناتوانان جسمی و سالمندان الزامی است.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات