برگزاری کارگروه حفظ باغات سنجان و کرهرود با حضور مسئولان شهری اراک

برگزاری کارگروه حفظ باغات سنجان و کرهرود با حضور مسئولان شهری اراک



کارگروه حفظ باغات سنجان و کرهرود با حضور مستمر شهرداری، جهاد کشاورزی، فرمانداری و دیگر دستگاه های مسئول شهرستان اراک برگزار می شود.
شهردار منطقه سه اراک:اوجب واجبات مدیریت شهری در اراک، حفظ باغات سنجان و کرهرود است.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، شهردار منطقه سه اراک با اعلام این خبر گفت: این کارگروه از ابتدای سال جاری به صورت متوالی در ۹ جلسه برگزار شده و ده ها مصوبه داشته تا بتوان از روند تخریبی، خشکسالی و تغییر کاربری این باغات جلوگیری کرد.

مظفری افزود: در سالیان نه چندان دور باغات متعدد اراک از جمله، باغ فردوس، باغ پروین، باغ وکیل، انتظام، بدخشان و ... با نعمات خود عنوان باغ شهر را شایسته اراک کرده بودند اما امروز متاسفانه اثری از این مجموعه ها نمانده به همین جهت می توان گفت بسیاری از فرصت های خود را از دست داده ایم و جایگزین آن، هوای آلوده حکم فرما شده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر تنها باغات کرهرود و سنجان به عنوان ریه های شهر باقی مانده اند از این رو می توان گفت با توجه به حجم آلاینده ها و همینطور شرکت های صنعتی متعددی که بر این آلودگی می دمد، حفظ این باغات اوجب واجبات مدیریت شهری در اراک است.

مظفری با اشاره به از بین رفتن این باغات در سنوات گذشته گفت: موافقت با تغییر کاربری، ساخت و ساز بی اصول، توسعه خطی شهر در این مناطق و از همه مهمتر کم تفاوتی باغداران نسبت به نگهداری باغات عمده ترین دلایل از بین رفتن این فضاهای سبز مثمر بوده است. همچنین کم آبی، لایروبی نکردن قنوات منطقه و کرم ساقه خوار نیز در اتحادی شوم به بلای این باغات تبدیل شده اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات