شهردار یزد عنوان کرد: شهر را...

شهردار یزد در نشست هم اندیشی با سرپرست و اعضای هیأت علمی مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) با بیان اینکه شهرداری یزد آمادگی دارد تا فضای لازم را برای اساتید و دانشجویان رشته های مرتبط با حوزه شهری در ابعاد کاری و شهروندی فراهم آورد، تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزشی نقش بسزایی در مدیرت شهری دارند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی در نشست هم اندیشی با دکتر غضنفر میرجلیلی سرپرست و اعضای هیأت علمی مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) برنامه ها و دیدگاه های شهرداری را عنوان نمود و اظهار داشت: شهر را باید با مردم اداره کرد نه برای مردم.

شهردار یزد در این نشست بر ارتباط مدیریت شهری با مراکز آموزشی در جهت بهبود شرایط شهری تأکید کرد و رویکرد دانشگاه هایی که در کنار درس، موجبات کسب تجربه نیز برای دانشجویان فراهم می آورند، ارزشمند توصیف نمود.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های مراکز آموزشی، افزود: از این مراکز به ویژه ظرفیت اساتید و دانشجویان مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) در جهت بهبود شرایط شهر و افزایش کیفیت زندگی شهروندان استقبال می کنیم.

عزیزی خاصیت حوزه شهری را این دانست که یک استاد دانشگاه هم به عنوان استاد می تواند روی یک موضوع کار کند و هم به عنوان شهروند و کسی که در محله ای در حال زندگی کردن است، می تواند مشکلات را بررسی و پژوهش نماید.

شهردار شهر جهانی یزد ادامه داد: ما هم باید در این زمینه خودمان را تقویت نموده و پژوهش ها را مورد توجه قرار دهیم و وقتی که نتایج اعلام شد، روی آن بررسی کنیم که قطعاً می تواند به ما کمک نماید، از طرفی محور ها هم باید از سوی ما تعریف و ارجاع شود تا دوستان دانشجو و اساتید محترم بتوانند هدفمند تر عمل کنند.

وی یکی دیگر از ویژگی های شهرداری را درهای باز این نهاد عنوان کرد که بیشتر برنامه های آن بر اساس پیشنهادات و مسائلی که ارائه می شود به انجام می رسد.

عزیزی با توصیه به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی که حلقه گمشده جامعه ما هست، به فعالیت های انجام شده شهرداری در این زمینه اشاره کرد و در خصوص کتاب خواندن و کتاب خوب خواندن سخنانی ایراد نمود.

شهردار یزد خاطر نشان ساخت: شهرداری آمادگی دارد تا فضای لازم را برای اساتید و دانشجویان رشته های مرتبط با حوزه شهری در ابعاد کاری و شهروندی فراهم آورد.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات