در حفظ باغات سنجان و کرهرود نیازمند آینده نگری مسوولان هستیم

در حفظ باغات سنجان و کرهرود نیازمند آینده نگری مسوولان هستیم




به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، احسان صالحی در خصوص باغات سنجان و کرهرود گفت: متاسفانه در سال های نه چندان دور مجوز تغییر کاربری و احداث واحدهای مسکونی و تجاری بدون توجه به آینده نگری، به کرات در این دو منطقه صادر شده و مشکلات امروز را پیش آورده است.

وی افزود: تدوین برنامه ای جامع در خصوص حفظ و همینطور توسعه این باغات امری حیاتی است چراکه چندین برابر تغییر کاربری های ایجاد شده، باغات رها شده وجود دارند که متاسفانه بیشتر آنها از بین رفته اند اما قطعا با عزمی راسخ و باور به این مهم که حفظ این باغات با آینده شهر پیوند خورده می توان از روند سریع این تخریب ها و نابودی ها جلوگیری کرد.

ایشان در ادامه گفت: دستورالعمل فنس کشی باغات، حفظ و لایروبی قنوات منطقه، کاشت درختان مثمر با اولویت میزان آب موجود، آسیب شناسی وضعیت باغات و همینطور ضابطه مند شدن صدور مجوز ساخت و ساز در این دو منطقه از مجموعه مصوبات کارگروه باغات سنجان و کرهرود است که در جلسات گذشته بر آنها تاکید شده و اکنون نیز پیگیری می شوند.

مدیر ناحیه سنجان شهرداری منطقه سه نیز در ادامه گفت: جدول گذاری های لازم جهت هدایت آبهای سطحی و همینطور سیستم انتقال آب باغات یکی از اقداماتی است که توسط شهرداری پیگیری و در این راستا تلاش شده تا ضمن حفظ مباحث فنی، به باغداران نیز کمک شود تا قسمتی از دغدغه هایشان مرتفع شود.

محسن عزیزی پور افزود: استفاده از ظرفیت های موجود در این دو منطقه به پیش درآمدی نیاز دارد که آن پیش درآمد حفظ وضع موجود با آسیب شناسی کارشناسی و در نهایت احیا برخی قسمت های تاریخی این باغات است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات