وزير نيرو در آيين افتتاح پست 400 كيلوولت زكريا در مشهد ...

به گزارش پايگاه خبري توانيربه نقل از  روابط عمومي شركت برق منطقه اي خراسان رضا اردكانيان امروز در آيين بهره برداري از پست 400 كيلوولت زكريا در مشهد اظهار كرد: اگر خوش مصرفي را در كشور به ويژه در بخش منابع زيست محيطي نهادينه نكنيم و اين موضوع تبديل به يك فرهنگ و اخلاق نشود، هيچگاه فاصله بين توليد و تقاضا را پر نخواهيم كرد.

وي با بيان اينكه وزارت نيرو به جز پروژه هايي كه امروز در خراسان رضوي افتتاح خواهد كرد، 46 پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب در شهرها و روستاهاي استان در دست اجرا دارد، افزود: حجم سرمايه گذاري اين پروژه ها بيش از 20 هزار ميليارد تومان بوده كه به طور متوسط از پيشرفت 51 درصدي برخوردار است و اميدواريم تا پايان دولت دوازدهم بخش قابل توجهي از اين پروژه ها وارد مدار بهره برداري شود.

اردكانيان ادامه داد: پويش #هرهفته_الف_ب_ايران اقدامي است كه به مدد تلاش شبانه روزي خانواده بزرگ صنعت آب و برق و هزاران شركت طراح و سازنده از نيمه دوم سال جاري آغاز شد و هدف گذاري آن براي پايان امسال افتتاح 227 پروژه بزرگ آب و برق در سراسر كشور با سرمايه گذاري بالغ بر 33 هزار ميليارد تومان است. وزير نيرو با اشاره به اينكه امروز ما در هفته دهم اين پويش قرار داريم كه شامل استان هاي خراسان رضوي و گيلان مي شود، گفت: با افتخار اعلام مي كنيم كه در اين هفته از 227 پروژه وعده شده، 86 پروژه با سرمايه گذاري بيش از 7000 ميليارد تومان شامل نيروگاه ها، تصفيه خانه هاي آب و فاضلاب، خطوط آبرساني، ايستگاه هاي پمپاژ، شبكه هاي آبياري و زهكشي به بهره برداري رسيده و علاوه بر اين در استان هايي كه تاكنون برنامه هاي اين پويش در آن اجرا شده، 29 پروژه ديگر با سرمايه گذاري 3500 ميليارد تومان عمليات اجرايي خود را آغاز كرده است.

وي گفت: هدف مهم ديگر ما كلنگ زني طرح هاي جديدي است كه در سال هاي آتي به بهره برداري مي رسند. امروز 13 پروژه با سرمايه گذاري 575 ميليارد تومان در شهرستان هاي مختلف بهره برداري مي شود كه از مهم ترين آن پست 400 كيلوولت زكرياست.

اردكانيان افزود: پايداري جامعه، تاب آوري روزافزون آن و رسيدن به اهداف توسعه كشور مستلزم روش هاي صحيح مصرف است.

وزير نيرو ادامه داد: علاوه بر پست 400 كيلوولت زكريا كه نقش مهمي در پايداري شبكه برق استان خراسان دارد، امروز عمليات اجرايي پست امام رضا(ع) نيز كلنگ زني شد و مطابق برنامه ظرف دو سال آينده به اتمام مي رسد.

وي اضافه كرد: پست امام رضا(ع) از مهم ترين سازه هاي صنعت برق در مشهد مقدس است و اولين پستي است كه درون شهر احداث شده و نقش تعيين كننده اي در پايداري برق و تامين آن به ويژه براي منطقه حرم مطهر امام هشتم و اطراف آن دارد.

اردكانيان با بيان اينكه در بخش آب نيز قرار است امروز سد مهم ابيورد درگز كه در تامين آب شرب و مصارف صنعتي و بهداشتي منطقه و با سرمايه گذاري حدود 215 ميليارد تومان احداث شده، افتتاح شود.

وي اظهار كرد: آبرساني به 30 روستا با جمعيت 2500 نفر در مناطق مختلف استان نيز از طرح هاي ديگري است كه امروز به بهره برداري خواهد رسيد و هموطنان ما از نعمت دسترسي به شبكه پايدار آب برخوردار مي شوند.

وزير نيرو افزود: طرح هاي مهم ديگري هم در بخش آب شامل اختصاص ايستگاه هاي پمپاژ به بخش كشاورزي و پروژه مهم تصفيه فاضلاب و استفاده از پساب آن در بخش كشاورزي با رعايت ملاحظات زيست محيطي و كيفي قرار است طي امروز به بهره برداري برسند كه اميدواريم موجب رشد صنعت فاضلاب در اين استان شود.

وي اضافه كرد: هر چند توفيق بزرگي براي ما و همكارانمان در صنعت آب و برق و وزارت نيرو در توليد و عرضه آب و انرژي به شهروندان وجود دارد اما همه اين تلاش ها زماني موجب آسايش خاطر و امنيت ساكنان و زوار اين شهر و استان مي شود كه شيوه هاي مصرف اين دو كالاي مهم صحيح باشد و اين يك وظيفه اخلاقي براي تك تك شهروندان است. نقش مهم گروه هاي مرجع رسانه ها و صاحبان تريبون ها در اين ماجرا نيز از اهميت قابل توجهي برخوردار است.



لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات