بهره برداری از دستگاه آب شیرین کن روستای یکه باغ  شهرستان درگز

بهره برداری از دستگاه آب شیرین کن روستای یکه باغ شهرستان درگز

مدیر آبفار درگز از نصب و راه‌اندازی یک دستگاه آب شیرین کن در روستای یکه باغ  این شهرستان با جمعیت حدود 800  نفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، علیرضا غلامی گفت: آب شرب مردم روستای یکه باغ با جمعیتی حدود 800 نفر از توابع بخش لطف آباد شهرستان درگز از یک حلقه چاه نیمه عمیق در بالادست روستا تامین می‌گردد که بعلت بالا بودن برخی پارامترهای غیرکیفی، پیگیری های لازم جهت تهیه و نصب یک دستگاه آب شیرین کن با حجم تصفیه آب به میزان 10 مترمکعب در روز انجام و با تامین اعتبار لازم برای خرید آن موافقت بعمل آمد.

غلامی تصریح کرد: از آنجایی که تأمین آب شرب با کیفیت برای روستاییان در هر شرایطی از اولویت های آبفار است لذا راه‌اندازی تأسیسات آب شیرین‌کن این روستا در دستور کار قرار داده شد.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه آب شیرین‌کن به همراه تأسیسات جانبی آن با هزینه ای بالغ بر 600 میلیون ریال و با ظرفیت 10مترمکعب در روز به بهره‌برداری رسید.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی درگز در پایان با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف بهینه آب باید در تمام فصول سال جزء برنامه‌های مردم باشد، گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب یک فرهنگ است و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی یک شرکت در شهر مشهد می باشد

      نظرات