حضور بیش از ۱۷۰۰ نفر در پویش ملی بانوی آب با محوریت زنان و مدیریت مصرف آب در نجف آباد

حضور بیش از ۱۷۰۰ نفر در پویش ملی بانوی آب با محوریت زنان و مدیریت مصرف آب در نجف آباد

بیش از ۱۷۰۰ نفر از بانوان شهرستان نجف آباد در پویش ملی بانوی آب با محوریت زنان و مدیریت مصرف آب حضور یافتند
درابتدا این مراسم مدیر آبفا نجف آباد با اشاره به تعداد انشعاب های آب در شهرستان نجف آباد گفت: بیش از صد هزار و ۴۳۵ فقره انشعاب آب در شهر های نجف آباد،کهریزسنگ،علویجه ،گلدشت ،جوزدان واگذار شده  از این مشترکین می خواهیم که در مصرف بهینه آب نهایت دقت را به خرج دهند.
علیزاده با بیان اینکه مردم شهرستان نجف آباد تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند اظهار داشت:در حال حاضر مصرف سرانه آب در شهرستان نجف آباد حدود ۱۵۵ لیتر در شبانه روز است ولی با این وجو د می خواهیم که مشترکین آب مصرف  شرب را با حساسیت بیشتری مدیریت کنند تا مصرف سرانه آب در شهرستان نجف آباد به ۱۲۰ لیتر در شبانه روز کاهش یابد.
وی اعلام کرد: در چند سال اخیر آبفا نجف آباد با  در نظر گرفتن برنامه های فرهنگی ،فنی و مهندسی توانست مصرف سرانه آب شرب را به ۱۵۵ لیتر در شبانه روز کاهش دهد چرا که این رقم در گذشته  حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز بوده است.
مدیر آبفا نجف آباد به نقش بانوان در مصرف صحیح آب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بررسی ها حاکی از آن است که بیش از ۸۰ درصد آب شرب در بخش خانگی توسط بانوان مصرف می شود بنابراین اگر بانوان آب را درست مصرف کنند قطعا میزان سرانه آب در شهرستان کاهش قابل توجهی را بدنبال خواهد داشت.
وی در ادامه به حذف قبوض کاغذی آب بهاء در استان پرداخت و تصریح کرد: برای تهیه هرقبض آب بهاء حدود ۵ لیتر آب مصرف می شد بنابراین باحذف قبوض کاغذی آب بهاء به نوعی در مصرف آب صرفه جویی میشود .
در ادامه این مراسم رئیس خانه فرهنگ آب اصفهان گفت: رشد روزافزون جمعیت، گسترش صنایع و خشکسالی‌های سنوات گذشته  و ... منجر به ایجاد عدم تعادل بیشتر میان آب قابل دسترس و تقاضای آب شده است.  این در حاللیست که  مصرف ،  نمادی از هویت و فرهنگ هر جامعه است و فرهنگ نیز در تعیین نقطه آغاز الگوی مصرف نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.
زهره تشیعی  با بیان اینکه زنان نقش وسیعی در اداره امور خانواده دارند و بالتبع یکی از الزامات آن دسترسی به آب سالم و مناسب است افزود: زنان بیشتر از مردان در معرض اثرات نامساعد کم‌آ‌بی قرار می‌گیرند پس لازم است این گروه از افراد جامعه توجه ویژه‌ای به رعایت الگوی مصرف بهینه آب داشته باشند.
وی ادامه داد: زنان نقش مهمی در مدیریت مصرف آب ایفا می‌کنند به دلیل وجود همین نقش، زنان دارای دانش قابل‌توجهی در ارتباط با منابع آب هستند و بنابراین کلید موفقیت برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه منابع آب محسوب می‌شوند.
رئیس خانه فرهنگ آب اصفهان به نقش بانوان در محیط خانواده پرداخت و تصریح کرد:بانوان به دلیل موقعیتی که در خانواده دارند می‌توانند آموزش ‌دهندگان مجربی در زمینه‌های مختلف مصرف آب باشند و از طرفی به دلیل اینکه زنان بیشتر از دیگر اعضا خانواده در منزل با آب سروکار دارند مجری تغییر فرهنگ آب محسوب می‌شوند.

یکی از حاضرین که از کارکنان شرکت توزیع برق شهرستان بوده پیرامون استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف اظهار داشت: در شرکت توزیع برق شهرستان تجهیزات کاهنده مصرف نصب شده و دیگر شیرآلات دومحوره در شرکت نداریم این در حالیست که کارکنان شرکت توزیع برق با مبانی مدیریت مصرف به خوبی آشنا هستند و  مصرف آب شرب را بخوبی مدیریت می کنند
همچنین یکی از معلمان مدرسه حضرت زهرا با موثر خواندن این برنامه در ترغیب دانش آموزان به رعایت مصرف بهینه آب افزود:اصولا در هنگام برگزاری برنامه های مختلف در مدرسه دانش آموزان را  به مصرف صحیح آب تشویق می کنیم به ویژه در ایام خانه تکانی و از دانش آموزان می خواهیم که به خانواده های خود توصیه کنند با بردن فرش ها به قالیشویی ها از مصرف بی رویه آب جلوگیری کنند چرا که  دسترسی به آب شیرین در دنیا محدود است.
یکی دیگر از حاضرین که خود را اولیاء یکی از دانش آموزان معرفی کرد گفت: در چند سال اخیر با تبلیغات گسترده ای که از سوی رسانه ها و  شبکه های اجتماعی صورت گرفته تقریبا با مصرف درست آب آشنا شدیم و سعی می کنیم آب را درست مصرف کنیم و فرزندان خود را نیز به مصرف درست آب ترغیب می کنیم.
و دانش آموزی از مدرسه کرامت این برنامه را بسیار آموزنده دانست و بیان داشت: در این برنامه با انواع تجهیزات کاهنده مصرف آشنا شدم ونیز به اهمیت استفاده از آب خاکستری پی بردم.





لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک شرکت در شهر اصفهان می باشد

      نظرات