پایش شبانه‌روزی واحدهای  صنعتی استان مرکزی

پایش شبانه‌روزی واحدهای صنعتی استان مرکزی

«رضا میرزایی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انباشت آلاینده‌های هوا  در برخی روزهای فصل پاییز و شروع فصل زمستان در اراک و سایر شهرهای صنعتی نظیر شازند و ساوه موجب ناسالم شدن کیفیت هوا شده و برای کاهش آلاینده‌ها،پایش‌ از واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان‌ها با جدیت و توان مضاعفی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیم کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان، فعالیت برخی از صنایع باید در روزهای ناسالم هوا متوقف شود و انتظار است این واحدها همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با واحدهایی در روزهای ناسالم هوا به تعهدات خود جامه عمل نپوشند، برخورد جدی صورت می‌گیرد و در این راستا هماهنگی‌های لازم با دادگستری استان انجام شده است.

میرزایی یادآور شد: حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک در استان مرکزی وجود دارد که بیش از یکهزار واحد آن در شهرستان اراک است و این شهر جزو یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در پایش‌های صورت گرفته در فصل پاییز تاکنون ۱۱ واحد ریخته‌گری و ذوب ضایعات متخلف که فعالیت آنها موجب افزایش آلایندگی در کلانشهر اراک می‌شد با همکاری و هماهنگی دادستان اراک مهر و موم شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان با جدیت از سوی محیط زیست دنبال می‌شود و انتظار است مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و تخلف واحدهای اقتصادی استان، موارد را اطلاع دهند.

از ابتدای سال تاکنون ۳۲ روز ناسالم در اراک به ثبت رسیده است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات