ایرج رضایی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک در نطق پ...

ایرج رضایی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک در نطق پ...



عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به مشکلات مربوط به آلودگی کلانشهر اراک گفت: شهر اراک به واسطه مصوبه سال ۱۳۸۶ هیات وزیران دولت به علت موضوع آلودگی هوا تبدیل به کلانشهر شد و به همین واسطه برخی شهرهای اقماری اطراف به اراک ملحق شد تا به عنوان کلانشهر از امتیازات و اعتبارات تخصیص یافته بهره مند شود .

رضایی افزود: در ذیل این رخداد بنا شد بر اساس مصوبه هیات دولت مواردی اجرایی شود. از جمله بهبود عبور و مرور و ناوگان حمل ونقل درون شهری و مشخصا پروژه های کنار گذر شمالی شهر اراک، افزایش اتوبوس های گاز سوز درون شهری، خروج خودروهای فرسوده از چرخه ترافیک شهری، کمک به احداث پارک سوار درون شهری، هوشمند سازی حمل ونقل وترافیک ، کمک به احداث پروژه هایی شبیه به ۵۸ متری که متاسفانه به اغفال از آن عبور شد.

اجرای پروژه حمل ونقل ریلی درون شهری، توسعه فضای سبز و خصوصا تامین زمین و آب مورد نیاز برای ایجاد هزار هکتار فضای سبز و اختصاص ۲۰ درصد از عرصه تحت اختیار صنایع واقع در محدوده شهر به جهت ایجاد فضای سبز مشجر ودرخت کاری. همچنین ساماندهی صنایع در خصوص جلوگیری از ورود حجم قابل توجهی از گازهای آلاینده حاصل از فعالیت صنایع مستقر در شهرهای شازند همچون شرکت های پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه حرارتی وشرکت های آلاینده درون شهری.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک خاطر نشان کرد: در تاریخ ۱۳ بهمن ماه سال گذشته، ۱۱سال پس از این مصوبه به عنوان نماینده مردم در صحن رسمی شورا این موضوع را چندین بار مطرح و نامه ای به ریاست شورای وقت، دکتر فلک افلاکی در خصوص طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک نوشتم و ریاست وقت شورا نامه ای به استاندار مرکزی، نمایندگان مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ارسال کردند و از آن تاریخ پاسخ و راهکار عملیاتی و یا نتیجه اقدام عملی و مشهودی از مسیولین دریافت نشده لذا درخواست پیگیری مجدد و مجدانه در این خصوص را دارم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات