نخستین شیر هوشمند فوتونیک الکترونیک ایران رونمایی شد

نخستین شیر هوشمند فوتونیک الکترونیک ایران رونمایی شد

www.BanaNews.irبه گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در ساخت این شیرها برای نخستین بار در جهان از فناوری 'انرژی خورشیدی' استفاده شده و شیرهای یادشده تا ۷۰ درصد در مصرف آب گرم و سرد صرفه‌جویی می‌کنند.

در شیرهای هوشمند الکترونیک مجهز به دستگیره مخلوط کننده آب سرد و گرم، به دلیل قرار داشتن دستگیره در کنار بدنه، مشکلی از نظر قرار دادن آن در حالت آب سرد کامل پیش نیامده و تنها در هنگام نیاز می‌توان آب گرم را وارد مدار کرد، به این ترتیب در مصرف انرژی جهت گرمایش آب نیز صرفه‌جویی زیادی حاصل می‌شود.

منبع انرژی چشم الکترونیک این شیرها توسط باتری شش ولت و نور طبیعی (خورشید) و نور مصنوعی (لامپ) تغذیه می‌شود و این درحالی است که شیرهای معمولی الکترونیک با باتری ۱۲ ولت کار می‌کنند.

همچنین از آنجایی که دست هیچ تماسی با این شیرها ندارد، از لحاظ بهداشتی بسیار مورد تایید است.

از سوی دیگر، خروجی آب در شیرهای الکترونیک معمولی در یک دقیقه ۱۲ تا ۲۴ لیتر است، در شیرهای هوشمند فوتونیک خروجی آب در دقیقه در سطح شش لیتر مدیریت می‌شود.

با وجود خروجی آب محدود، به دلیل آن‌که افشانه آب این شیر ۵۰ درصد آب را با ۵۰ درصد هوا به بیرون هدایت می‌کند، هیچ مشکلی از لحاظ فشار آب خروجی از شیر وجود نخواهد داشت.

سومین نمایشگاه بین المللی صرفه جویی انرژی که با موضوع 'فناوری های نوین، ذخیره سازی، بهینه سازی و انرژی های تجدیدپذیر' ترتیب یافته، نمایشگاهی مهم و برجسته در حوزه محصولات، خدمات و آخرین فناوری های مرتبط با انرژی های نو و تجدیدپذیر و نیز صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی در ایران بشمار می رود که از چهارشنبه ۲۲ تیرماه کار خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و تا روز شنبه برپا خواهد بود.

    نظرات