برگزاری همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان در استان قزوین

برگزاری همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان در استان قزوین


برگزاری همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان در استان قزوین

ششمین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان با محوریت "میراث و مناظر  روستایی در ایران"  در استان قزوین برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در آغاز، مهندس وثیق نیا، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با تاکید بر لزوم بازنگری در صدور پروانه های ساخت روستایی تصریح کرد: پروانه های ساخت و ساز روستایی بر مبنای طرح های هادی صادر می شود که متاسفانه این طرح ها نیز برگرفته از طرح های شهری بوده و به منظر روستایی آسیب وارد می کند.
رئیس گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی، عنوان کرد: پس از انعقاد تفاهم نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و این سازمان در سال ۱۳۸۲ اقدامات خوبی در حوزه ساخت و ساز اصولی در روستاها صورت گرفته و شاهد استحکام بناها در این مناطق بوده ایم.
دکتر مهدی زندیه معاون پژوهشی دانشگاه بین المللی قزوین در همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان که از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شده است،عنوان کرد: ایران دارای روستاهای متعددی با طبیعت بکر و منحصر به فرد است، اما در حوزه‌های گردشگری و اقتصادی از این فرصت ها بهره لازم برده نمی شود.
وی افزود: اقتصاد بسیاری از کشورهای پیشرفته وابسته به روستاهاست و بسترهای رفاهی و معیشتی در این مناطق تامین شده، ولی در ایران در طرح‌های آمایش و توسعه به مناطق روستایی کمتر توجه شده است.
دکتر فریبرز کریمی رییس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در ششمین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان اظهار کرد: امروزه رشد صنعت اکوتوریسم روستایی در راستای سیاستهای استقلال از درآمدهای نفتی با هدف روستاگردی و ایجاد بازار عرضه و تقاضا مورد اهمیت جامعه ایرانی و جامعه جهانی است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات