تولید 4400 واحد مسکونی در مرحله اول طرح اقدام ملی

تولید 4400 واحد مسکونی در مرحله اول طرح اقدام ملی

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار داشت: در مرحله اول ثبت نام متقاضیان مسکن طرح اقدام ملی، چهار هزار نفر در شهر قم و 400 نفر متقاضی هم در شهرهای دیگر استان ثبت نام نموده اند.

وی افزود: در مراحل بعدی و در صورت ایجاد ظرفیت جدید، ثبت نام مجدد انجام خواهد گرفت.

صبوری توضیح داد: پالایش اولیه اطلاعات ثبت نام شدگان طرح اقدام ملی حدود دو ماه به طول می انجامد و پس از مشخص شدن تعداد نفرات منتخب، برای تکمیل ظرفیت، سامانه ثبت نام مجدد بازگشایی خواهد شد.

وی با اشاره به این که سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی به صورت متمرکز و کشوری بوده است و اداره کل راه و شهرسازی استان قم در آن هیچ گونه دخل و تصرفی ندارد، تصریح نمود: پالایش و راستی آزمایی اطلاعات ثبت نام شوندگان با استفاده از سامانه هایی مانند فرم جیم و بانک اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام خواهد شد.

صبوری گفت: برای تولید مسکن های طرح اقدام ملی، چند قطعه از اراضی پردیسان به بنیاد مسکن استان به عنوان سازنده واحدها واگذار شده است.

وی افزود: در حال حاضر در تعدادی از این اراضی، آماده سازی انجام و نقشه های معماری و طراحی آن تهیه و تصویب شده است.

وی تصریح نمود: در تولید واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی، سازنده بنیاد مسکن خواهد بود و تعاونی های مسکن در این طرح ورود نخواهند داشت.

صبوری اظهار داشت: از آن جا که در ثبت نام طرح اقدام ملی و واگذاری اراضی به بنیاد مسکن، عملکرد خوب و سرعت عمل داشته ایم، امیدواریم در احداث و تولید واحدهای مسکن طرح اقدام ملی جزو اولین ها و بهترین ها باشیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر استان توضیح داد: از کل واحدهای مساکن مهر استان قم تنها 196 واحد از آن با پیشرفت فیزیکی 85 درصد باقی مانده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، مسکن مهر قم جزو بهترین مساکن مهر کشور و نسبت به اغلب استان های دیگر از سرعت تکمیل نسبتاً خوبی برخوردار بوده است.

صبوری در پایان خاطر نشان ساخت: آن چه که در طرح مسکن مهر بیشترین مشکلات را به همراه داشت عدم وجود زیرساخت ها و تاسیسات شهری کافی و مناسب بود که در طرح اقدام ملی، تامین این گونه زیر ساخت پیش بینی و اجرایی خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات