رسته محيط‌بانان تالابي و دريايي راه‌اندازي مي‌شود

رسته محيط‌بانان تالابي و دريايي راه‌اندازي مي‌شود

رسته محيط‌بانان تالابي و دريايي راه‌اندازي مي‌شود



فرمانده يگان حفاظت محيط زيست كشور گفت: رسته تخصصي محيط بانان تالابي و دريايي در سازمان محيط زيست راه‌اندازي خواهد شد.

به گزارش«پارما» از سايت سازمان حفاظت محيط زيست، جمشيد محبت خاني سه شنبه شب در حاشيه بازديد از منطقه شكارممنوع و پاسگاه محيط باني كهك در استان قم در گفتگوي اختصاصي با ايرنا با اعلام اين خبر افزود: يكي از مواردي كه در يگان حفاظت محيط زيست دنبال كرده ايم، تخصصي كردن فعاليت هاي محيط باني است.

وي با بيان اينكه تاكنون رويكردهاي آموزشي براي محيط بانان مرتبط با مناطق چهارگانه تحت مديريت سازمان محيط زيست بوده است، اظهار داشت: محيط بانان در استان هاي دريايي و تالابي بايد داراي مهارت ها و دانش ويژه محيط هاي ساحلي و تالابي باشند.

مشاور رئيس سازمان محيط زيست در امور انتظامي تصريح كرد: در استخدام هاي جديد تلاش مي كنيم تا با راه اندازي رسته محيط بانان تالابي و دريايي، شاهد خدمت رساني هرچه بهتر محيط بانان در حوزه هاي تخصصي باشيم.

وي در پايان از رفع ايرادات شوراي نگهبان بر لايحه حمايت از محيط بانان توسط هيات دولت خبر داد و گفت: اميدواريم به زودي شاهد تصويب نهايي اين لايحه و استفاده از مزاياي قضائي و بيمه اي آن براي محيط بانان و جنگل بانان كشورمان باشيم.

لايحه حمايت از محيط بانان و جنگل بانان هشتم اسفندماه 1395 در هيات وزيران و پس از دو سال انتظار با عنوان «حمايت قضائي و بيمه اي از مأموران يگان حفاظت دستگاه هاي اجرايي»در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد، اما شوراي نگهبان آن را به مجلس بازگرداند و اكنون اين لايحه با اختصاص يافتن به محيط بانان و جنگل بانان و رفع ايرادات در انتظار تصويب نهايي است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات